Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Sähköinen ihminen?

Lähettäjä: Mitä ihmettä 
Päivämäärä:   27.3.26 20:05:17

Nyt tarvitaan apuja. En tiedä mikä minussa on vikana. Saan sähköiskuja aivan joka paikasta. Pelottaa koskea enää yhtään mihinkään. Tällä hetkellä hevosia harjatessa on jatkuvasti sähköä ilmassa. Hevoset jo arastelevat kun saavun harjan kanssa, koska aina jossain vaiheessa räpsähtää ja sekä hevonen että minä säikähtävät. Sama ongelma työpaikalla. Olen ainoa ihminen joka saa sähköiskuja ovenkahvoista ja hissin oven kahvasta, metallisista rullakoista yms. Siis välillä ihan niin, että kauhea räpsähdys äänen ja kipinän kanssa. En uskalla koskea enää mihinkään, kun pelottaa sähköiskut ja ne oikeasti sattuvat. Töissä on tämän muutkin ihmiset huomanneet ja ihmettelevät kovasti, koska tätä ongelmaa ei ole kenelläkään muulla. Ei auta kumihanskat yms. Ja töissä minulla on työvaatteet ja tallilla taas ihan eri vaatteet. Miten voin olla niin sähköisesti latautunut??

Re: Sähköinen ihminen?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   27.3.26 20:29:45

Toiset on. Tai sitten sinulla on joku vaate/vaateyhdistelmä joka tuottaa sähköä, esim. villapaita keinokuitupaidan päällä.

Minä saan töissä sähköiskuja jos on mitään villasekoitettakaan päällä koska työtuolissa liikahtelu sähköistää sen kanssa välittömästi.

Lähettäjä: Mitä ihmettä 
Päivämäärä:   27.3.26 20:46:15

Vaatteita minäkin ensin mietin, mutta töissä meillä on kaikilla samat työvaatteet ja ongelma vain minulla. Ja tallilla on päällä milloin mitäkin. Millä ihmeellä saisin maadoitettua itseäni. Pelottaa koskea hevosiin ja hevosetkin jo pelkäävät minua.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.3.26 20:52:08

Käytät tekokuituisia vaatteita.

Minä sain joskus koko ajan sähköiskuja kotona joka paikasta kun pidin kotihousuina jotain polyesterisiä thermo-legginsejä. Samoin fleecetakki ja jotkut "neuleet" jotka tekokuitua ovat aiheuttaneet samaa.

Vaihda luonnonkuituihin...

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.3.26 21:44:40

Muovivaatteet kuten fleece ja polyesteri tekee sähköiseksi.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.