Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Minipillereistä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.3.26 16:35:43

Oon syönyt minipillereitä nyt noin 10 vuotta. Kokeilin aluksi montaa eri pilleriä, kunnes ainoa minipilleri, joka minulle sopi, oli Azalia. Minulla on migreeni, jonka takia "tavallisia" ehkäisypillereitä en voi käyttää.

Ennen minipillereiden käyttöä (teininä) kuukautiseni olivat runsaat ja tosi kivuliaat, nyt viimeiseen viiteen vuoteen minulla ei ole ollut ollenkaan kuukautisia.

Mieheni lähtee nyt 9 viikoksi työmatkalle, ja mielessäni kävi olisiko nyt hyvä hetki kokeilla, miltä tuntuu elää ilman pillereitä. Mielialan, painon, tunteiden ja monen muun asian kanssa on melkoista aallokkoa, joten ihan mielenkiintoista olisi nähdä, mihin suuntaan asia muuttuisi ilman pillereitä.

Eniten tässä nyt kuitenkin pohdituttaa, riittääkö tuo 9 viikkoa siihen, että kroppa palautuu ns. normaaliksi pillereiden käytön jälkeen, vai olisiko se 9 viikkoa vain hullunmyllyä, kun hormonitasapaino heittelee? Tietenkään sitä ei kukaan voi varmaksi sanoa, mutta lähinnä mietin että kannattaako edes yrittää.

Mikäli päätän kokeilla, ja elämä ilman pillereitä olisikin hirveästi helpompaa, niin miettisimme miehen paluun jälkeen jonkun toisen vaihtoehdon ehkäisylle. Mikäli taas tauko pillereistä onkin tuskaa, voinko vain aloittaa vanhat pillerit uudestaan koska vaan? (Huomioiden tietysti, ettei ehkäisyteho ole välitön)

Re: Minipillereistä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.3.26 17:37:12

Hyvästit hiuksillesi.

Re: Minipillereistä

Lähettäjä: :D 
Päivämäärä:   27.3.26 17:53:19

Minä lopetin ja ei kyllä tippunut hiukset, mieliala huimasti parempi ja fyysinen kestävyys.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.