Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Lähestymiskieltoon 1516 miestä

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   27.3.26 13:39:01

viime vuonna.
En nyt haluaisi taas sormella osoitella miehiä, mutta onhan noissa huikea ero. Mikä ihmisiä vaivaa?
Paljonkohan ihmisiä on lähestymiskiellossa kaikenkaikkiaan, jos tuo on pelkästään viime vuoden uusien määrä?

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011907551.html

Re: Lähestymiskieltoon 1516 miestä

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   27.3.26 13:41:59

Härötetty.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   27.3.26 13:43:09

Siis härötetty miksi? Onko kiellettyä keskustella tämän päivän uutisesta?

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   27.3.26 13:44:08

Yllättäen viivavauveli tahtoo häröttää keskustelun miesten väkivaltaisuudesta.

Mene töihin.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   27.3.26 13:45:20

Oho mikä määrä, noita lähestymiskieltoja ei edes ole ihan helppo saada.

Mikä miehiä vaivaa?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.3.26 15:00:28

Ja mikä määrä on niitä, jotka ei edes yritä hommata lähestymiskieltoa, koska pelkäävät sen provosoivan ahdistelijaa?

Nuoruuden seurustelukumppani pahoinpiteli minut sairaalakuntoon ja sai siitä ehdonalaista. Suhde loppui tietysti siihen ja muutin toiselle paikkakunnalle opiskelemaan. Tyyppi vainosi minua vuosikausia lähettelemällä tappouhkaus- ja haukkumaviestejä. En koskaan reagoinut niihin mitenkään, vaan laitoin vain numeron estoon. Vaihtaessani liittymää, ennemmin tai myöhemmin sain taas viestin. Tätä jatkui lähemmäs 20 vuotta. Viestit olivat alkuun sellaisia, että olisi kyllä pelottanut, jos oltaisiin vielä asuttu samassa kaupungissa. Mulle oli myös täysin selvää, että lähestymiskielto ei suojelisi minua vaan pelkästään yllyttäisi ja kiihdyttäisi tyypin vihaa minua kohtaan.

Päivämäärä:   27.3.26 15:04:53

"Ja mikä määrä on niitä, jotka ei edes yritä hommata lähestymiskieltoa, koska pelkäävät sen provosoivan ahdistelijaa?"

Niinpä. Aika moni ehkä muistaa kuulleensa Ivalon perhesurmasta, tapahtui loppuvuonna 2018. Jos joku ei muista, niin kannattaa googlettaa "Ivalon perhesurma". Kyseinen henkiin jäänyt ei ole halunnut olla hiljaa, koska jos hänen kokemuksensa avulla edes joku tajuaa olla sekaantumatta tuollaiseen ihmiseen tai osaa lähteä aiemmin, niin se on hyvä asia. Hän menetti lapsensa, koska lähti. Jos ei olisi lähtenyt, olisi itse päässyt hengestään.

Lähettäjä: xx 
Päivämäärä:   27.3.26 15:05:06

Suomessa pitäisi olla samanlaisia vihanhallintaryhmiä kun USA:ssa, joihin oikeus määrää henkilön. Jos ei mene niin joutuu kivensisään "rauhoittumaan".

Kun ihminen ei saa mistään apua tunteiden säätelyyn ja tämän kautta korjaamaan käytöstään niin tämä jatkuu ja jatkuu ja jatkuu.

Nämä lähestymiskiellot itsessään ei asiaa paranna.

Päivämäärä:   27.3.26 15:08:28

"Yllättäen viivavauveli tahtoo häröttää keskustelun miesten väkivaltaisuudesta.

Mene töihin."

Sehän on väkivaltainen itsekin. Pitää Afganistania ihanteellisena maana, siitä voi jo päätellä paljon. Ja sen kotimaassa venäjälläkään ei perheväkivalta ole rikos.

Lähettäjä: öjjj 
Päivämäärä:   27.3.26 15:15:34

"Mulle oli myös täysin selvää, että lähestymiskielto ei suojelisi minua vaan pelkästään yllyttäisi ja kiihdyttäisi tyypin vihaa minua kohtaan."

No tämähän se on.

Siksi kannattaakin kertoa kaikille, että on hakenut lähestymiskieltoa / aikoo hakea sitä ja kun se on astunut voimaan, tehdä asiasta ihan julkinen ja toitottaa jokaiselle, että kaikki tietävät asiasta ja kykenevät olemaan apuna ja tukena ja jos eksä käy päälle / uhkailee, hänelle tulee siitä huomattavasti suuremmat sanktiot, kun hänen toimintansa on mahdollisimman monien tiedossa. Apua saa helpommin kun sitä pyytää joten kun lähestymiskieltoa on haettu / saatu voimaan, muut osaavat olla apuna ja tukena niin, etteivät välttämättä jätä yksin ja hullu vainoaja ei pääse lähestymään. Töissäkin saattaa saada sellaisen työtehtävän, että joku on aina turvana / ei tarvitse kohdata asiakkaita, jolloin ei koskaan joudu kyseisen henkilön kanssa olemaan tekemisissä.

Lähettäjä: PP 
Päivämäärä:   27.3.26 15:23:24

On se käsittämätöntä että ihmiset eivät kunnioita toisiaan. Ja että ihmiset(luvuista päätellen miehet enimmäkseen) kuvittelevat eron olevat maailman loppu ja ettei ilman jotain tiettyä ihmistä pysty jatkamaan elämäänsä.

Mahtoikohan siinäkin jutussa, missä 81-vuotias mies(erikoislääkäri) oli surmannut vaimonsa, olla kysymys siitä, että vaimo ehkä halusi eroa tms.?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.