|
Lähettäjä: Jätetään auki
Päivämäärä: 27.3.26 10:26:30
Miehelläni on aina ollut tapa, että laittaa kierrekorkin pullon päälle, mutta ei kierrä sitä koskaan kiinni, koska se on turhaa. Olen aika hyvin oppinut tähän eli suljen kierrettäviä purkkeja miehen perässä ohimennen kuin huomaan. Aina en huomaa ja kun pullo kaatuu niin sisältö leviää pitkin lattioita. Äsken kävin laittamassa pyykkiä, mies oli jättänyt pesuaineen pyykkikoneen eteen niin, että se kaatui kun aukaisin luukun. Melkein koko pullon sisältö levisi pitkin kodinhoitohuoneen lattiaa vaikka heti nostin pullon.
Viime viikolla mies itse nosti 1,5 litran limupullon jääkaapista, se lipesi hänen kädestään ja koska korkkia ei oltu kierretty kiinni kaatui ja roiskui sisältö matolle ja pitkin poikin muualle keittiöön.
Eihän näitä tilanteita tule välttämättä edes viikottain, mutta en ymmärrä miten voi olla niin iso vaiva kiertää korkki kiinni. Oli aika ärsyttävää ja aikaa vievää siivota nestemäistä pyykinpesuainetta joka ehti levitä laajalle alueelle ja varmaan sitä jäikin pesukoneen turvakaukalon ja lattian väliin :/
Mies taas ihmettelee miksi kierrän käytön jälkeen kierrekorkit kiinni eikä ymmärrä minun tapaani. Minusta taas esim limuista ymv katoaa hiilihapot nopeasti jos korkki on vakn pullon päällä, miestä ei tämä haittaa kun maku on sama. Anopilla on sama tapa eli siellä ei kierrekorkkeja kierretä kiinni. Minä taas olen oppinut itsestään selvänä asiana, että tottakai kierrekorkit kierretään kiinni käytön jälkeen.
Alkoi kiinostamaan, kumpi meistä kuuluu vähemmistöön, minä vai mies. Kummallekin se oma tapa toimia on tietysti ainoa oikea. Joten miten te toimitte?
|