Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Osaako joku neuvoa? Pyörrytti seistessä

Lähettäjä: jwaa 
Päivämäärä:   26.3.26 22:02:17

Tietääkö joku mistä voisi johtua, kun paikallaan seistessä alkaa tuntua päässä huonolta, kuulo humista ja silmissä mennä värit. Ja kun kävelin jonkin aikaa, niin helpotti.

Onko kyseessä matala vai korkea verenpaine? Vai jokin muu?

Kun oli huono olo, kokeilin kaulalta että millainen pulssi, silloin tuntui nopealta. Ei kuitenkaan rytmihäiriöltä vaan tasainen syke, ehkä 80 krt minuutissa. Mutta voihan se olla, että huono olo johtui liian alhaisesta sykkeestä/verenpaineesta ja tuossa vaiheessa syke oli jo noussut normaalia korkeammaksi kun kroppa yritti vain saada verta päähän.

Tapahtui kaupan kassajonossa kun siinä jollain oli ongelmaa ja jono seisoi. Lähdin jonosta pois ja kiersin kävelemällä puoli kauppaa, se helpotti. Eli kävelemällä sain joko verta päähän tai lihaksille käyttöä niin, että paineet tasaantui tms.

Yleensä minulla on ihan hyvät ja normaalit verenpaineet eikä tuo ole minulle mitenkään normaalia, enkä osannut sitä ennustaa. En ole flunssainen ja olen ihan perusterve.

Mutta kiinnostaisi tietää, että mistä tuollainen "taju lähtee kun seison paikallani mutta helpottaa kävelemällä" -olo johtuu...

Re: Osaako joku neuvoa? Pyörrytti seistessä

Päivämäärä:   26.3.26 22:05:49

Minulla ei ole mitään älykelloa tai muutakaan pulssimittaria ranteessani. Pitäisiköhän hankkia, niin näkisi sitten, että mistä tuollainen olo johtui, jos tulee toistekin.

Lähettäjä: piste 
Päivämäärä:   26.3.26 22:09:49

Onko paniikkikohtaus mitenkään mahdollinen?

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   26.3.26 22:51:17

Juuri siksi en halunnut häiritä. Arvasin että paniikkikohtaus iskee.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   26.3.26 23:09:04

Normipäivä

Päivämäärä:   26.3.26 23:19:30

"Onko paniikkikohtaus mitenkään mahdollinen?"

Ei. Ei mitään syytä paniikkiin eikä minulla ole koskaan ollut paniikkikohtausta. Ihan vain paikallaan olosta se huono olo johtui, mutta oliko matala vai korkea verenpaine? En tiedä.

Lähettäjä. 
Päivämäärä:   26.3.26 23:20:06

verenpaine kannattaa mitata

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   26.3.26 23:41:31

Miten sun vetensokerit?
Onko ylipainoa?
Milloin olit viimeksi syönyt?
Entä juonut?

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   26.3.26 23:44:27

Voi olla että vaikka flunssa tulossa, mutta monelle aivan bormaalu olotila. Verenpainetta kannattaa tietenkin aina joskus ja jouluna mitata.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.