Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kostean kelin palelijat?

Lähettäjä: Koosi 
Päivämäärä:   26.3.26 20:31:49

Muita, jotka hytisevät vällyjen alla teemuki hyppysissä? Selvisin ihan mainiosti paukkupakkaset. Kämpässä oli 15 c lämmintä eikä haitannut yhtään. Ulkona oli ilo olla, vsikka pakkanen nipisteli poskia. Nyt on paljon enempi lämpöä, mutta kosteus vie kylmän luihin ja ytimiin. Nivelet särkee, kolottaa, väsyttää ja masentaa. Jos jotain positiivista, niin onneksi en elä Britanniassa, jossa tämä keli on oletus.

Re: Kostean kelin palelijat?

Lähettäjä: Papaya 
Päivämäärä:   26.3.26 20:45:27

Juurikin kosteat kelit on pahinta myrkkyä minunkin nivelille, lihaksille ja koko elimistölle näin kroonisesti sidekudossairaana. Talvi on paha, mutta nämä välikelin ihan pahimpia. Ei mikäänlääkitys tunnu olevan riittävä kipuihin, vaikka taas just äskettäin määriä nostettiin lääkärissä. Ja lisänä jatkuva palelu, sellainen erilaista kuin talvipakkasilla, juurikin luihin ottava ja sitkeä vilu. Mutta kesää kohti mennään!

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   26.3.26 21:06:36

Mulla ihmeellistä palelua ollut joitain päiviä. Yleensä kestän kylmää hyvin eikä mulla ole oikeastaan ikinä kylmä. Nyt on esim kahdet villasukat jalassa ja silti jalat palelee. Etenkin iltaisin paleltaa joten viihdyn vilttien alla ja lämmin kauratyyny lämmittää jaloissa.

Ihan uusi juttu mulle tää että paleltaa tällä tavalla pitkän ajan. Mistä lie johtuu?

Lähettäjä: Veeras 
Päivämäärä:   26.3.26 21:11:55

Papaya, oletko koskaan kokeillut sähköpeittoa? Mulla on sellainen vienyt kipuja selvästi pienemmäksi talvikaudella. Tulee oudot kivut jalkoihin, tuntuu kuin reisiluita särkisi, jos sisällä palelee yhtään. Ja mulla on hermoissa vikaavikaa varsinkin vas jalassa, niin saattaa joskus kesälläkin joutua peittoa heittään jalkojen päälle, vaikka yläkroppa läkähtyisi. Mä oon syksyn, talven ja kevään kotona aina sähköpeitto päällä vyötärölle asti nykyään niin tuo särky tulee selvästi harvemmin. Joskus tulee jo tosi nopeasti jos ehtii tulla viileä jalkoihin.

Ja kyllä, mullekin nää kelit on pahempia kuin kovat pakkaset talvella.

Lähettäjä: Papaya 
Päivämäärä:   26.3.26 21:45:37

Veeras: hei en ole! Kiitos tuhannesti vinkistä, tuollainen minun on saatava. Tsempit sinne kipuihin!
Ja tsempit aloittajalle vielä myös.

Lähettäjä: Veeras 
Päivämäärä:   26.3.26 21:51:10

Papaya, toivon vilpittömästi, että on apua sullekin <3 Just pistin peiton takas päälle, välillä siis pidän pois päältä jos tuntuu että tulee kuuma. Sitten taas päälle kun yhtään meinaa tulla vilu :D

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.