Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Teflon-pannut menee heti pilalle

Lähettäjä: ejwe 
Päivämäärä:   26.3.26 11:02:19

Todella usein kuulee ihmisten valittavan sitä miten lyhytikäisiä teflon-paistinpannut ovat. Parissa kuukaudessa jo ihan naarmuilla.

En ole koskaan saanut pannua pilalle kovinkaan nopeasti. Kestävät lähes päivittäistä käyttöä helposti 5-7 vuotta.

Joten te, jotka saatte teflonpannunne pilalle viikossa tai parissa kuukaudessa, miten ja millä te niitä käsittelette?

Ja ei, tänne ei tarvitse tulla haukkumaan teflon-pannuja ja kehumaan teräs- tai hiiliteräs tai muitakaan "parempia" pannuja.

Ei minua kiinnosta mikä on paras pannu, koska itsekin olen nykyään eniten teräspannun käyttäjä, teflon on ollut vuoden ajan vähemmällä käytöllä.

Minua kiinnostaa vain, että raavitteko te sitä teflonpannua joka päivä jollain katujyrsimellä, vai mikä mättää?

Re: Teflon-pannut menee heti pilalle

Lähettäjä: Mieie 
Päivämäärä:   26.3.26 11:43:17

Oon nähnyt ainakin sitä et käytetään teräslastaa tai vähän lusikalla kaavitaan. Sekä liian kuumaksi kuumentamista.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   26.3.26 11:44:09

Katujyrsimellä XD

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   26.3.26 11:46:37

Laitan kaiken ruuan puuhellalla. Pannut eivät tunnu kestävän sitä lämpöä.

Lähettäjä: H2 
Päivämäärä:   26.3.26 11:56:49

Ihan perus puisia tai muovisia välineitä käytetään ja niin vaan naarmuuntuu kyllä. On ollut testissä ihan laidasta laitaan HardFacesta johonkin Ikean 10 e pannuun. Ihan samalla tavalla tuntuu se teflonpinta kuluvan.

Kuinka miedolla lämmöllä sitä sitten oikeen pitäis paistaa joku perus jauheliha? :D en ikinä anna olla pannun tyhjänä kuin sen hetken kun kuumenee. Ja aina öljyä paistamiseen. Tiskataan käsin. En tiedä miten sitä voisi vielä hellävaraisemmin käsitellä..

Lähettäjä: ejwe 
Päivämäärä:   26.3.26 12:09:32

Minulla ei ole koskaan ollut mitään kalliita pannuja. Joku Prisman kanneton 7 e pannu tai olikohan Fiskarsin muutama nkympin perus-pannu kannella. Kestää hyvin. Ikeasta ei ole kokemusta. Pesen myös tiskikoneessa joskus harvoin. Yleensä en vain viitsi tunkea paistinpannua koneeseen, koska se on niin helppo tiskata käsin ja minulla on 45 cm tiskikone, eikä sinne paljon muuta samaan kerrokseen mahtuisi. Ei ole kuitenkaan mennyt tiskikoneessakaan miksikään.

Hyvin usein kuumennan teflon-pannua alussa ihan kutosella hellalla. En tiedä onko minun hellani sitten jotenkin tehottomia (tässä ja aiemmissa asunnoissa), kun en ole saanut paistettua pannuja pilalle.

Lähettäjä: Lissu 
Päivämäärä:   26.3.26 12:10:55

Kaasulla ne jossain välissä kärsii eikä ole ikuisia. En käytä koskaan mitään metallisia välineitä. Tavallisella sähköliedellä kesti paremmin.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.