Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  HYVÄT juoksukengät

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   26.3.26 07:42:45

Muistan toisesta ketjusta lukeneeni, että hyvillä kengillä juostessa matka taittuu kuin itsestään. Voisitteko nyt kertoa esimerkkejä malleista, jotka tosissaan ovat juoksuun tarkoitettu ja helpottavat juoksemista. Kenkien uusinta edessä, joten voisin kerrankin panostaa hyviin kenkiin.

Re: HYVÄT juoksukengät

Lähettäjä: Omalla 
Päivämäärä:   26.3.26 07:54:09

Näillä viitattiin varmaan hiilikuitulevypohjiin, mutta oikeasti näistä on apua/isompaa merkitystä vasta huipputasolla.

Hyviin kenkiin kannattaa kuitenkin panostaa aina. Esim. XXL:ssa ja Intersportissa on ilmaisia jalka-analyysikoneita, jotka suosittelevat sinulle sopivia kenkiä. Itse olin esim. käyttänyt liian pieniä kenkiä, mikä aiheutti jo ongelmia. Olen teettänyt intersportilla myös minulle muokatut pohjalliset, joita käytän eri kengissä.

Jos juokset paljon, niin kannattaa olla koko ajan useammat kengät kierrossa, minulla on polkujuoksukengät, kengät kadulla juoksemiseen, juoksumatolle, talvella nastajuoksukengät ja yhdet hiilikuitupohjaiset huvin vuoksi. Muutenhan juokseminen onkin halpaa :D

Lähettäjä: Lili 
Päivämäärä:   26.3.26 07:55:17

Minulla on useammat eri malliset Hokat, omille jaloilleni ne on loistavat!
Mutta toki mahdoton sanoa sopiiko ne just sinulle, kaikki kun hyvät yhdelle voi olla huonot toiselle. Suosittelen kuitenkin ainakin sovittamaan Hokan kenkiä, että löytyisikö niistä sinulle sopivia malleja :)

Lähettäjä: C.A. 
Päivämäärä:   26.3.26 08:26:51

Ainostaan kokeilemalla selviää. Itse juoksin vuosia Adidaksen Bostoneilla, mutta joskus ehkä nelisen vuotta sitten kenkäinsinööri iski ja entisestä omasta suosikista tuli uudistuten myötä mulle sopimaton. Oon etsinyt korvaavaa (kapea lesti, neutraali pohja, kevyt päällinen ja yksinkertainen pohja) siitä asti, enkä oo löytänyt. Juoksen nyt Brooksin Hyperioneilla, mutta edelleen etsinnässä parempi malli. Harmi, ettei ole rahaa kokeilla lenkkareita hulvattomia määriä.

Mutta vinkkinä siis: jos löydät kengät, jotka vielä muutaman kuukauden aktiivikäytön jälkeenkin ovat hyvät, niin mene heti ostamaan varastoon pari tai toinenkin. :D Kenkäinsinööri iskee just silloin, kun oot tyytyväisimmilläsi ja puf! Suosikkikenkäsi katoaa mallistosta!

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   26.3.26 09:00:06

Altraa parempaa ei itselleni ole löytynyt

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   26.3.26 09:11:12

Omille linttakintuille passaa parhaiten Asics, yhet New Balsncet ostin ja vitutti joka toisella askeleella.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.3.26 09:29:17

Nykyään on niin monia hyviä merkkejä, että Suosittelen menemään kokeilemaan jonnekin urheilukauppaan ja valita ne kengät, jotka itsellesi parhaiten sopivat. Itselläni tällä hetkellä käytössä Altrat maastoon/hiekalle, New Balancet asfaltille ja Hokat talvella (nastalliset). En muista malleja.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.