|
Lähettäjä: ….
Päivämäärä: 25.3.26 19:50:56
Äitini sairastaa kroonista syöpää, joka tällä hetkellä pysyy kurissa lääkityksellä, mutta toki jossain vaiheessa varmaan nostaa päätään. Minulla ja äidilläni on aina ollut vaikea suhde. Äitini on aina pitänyt sisarustani ykköslapsenaan ja projisoi voimakkaasti minuun omia haastavia piirteitään ja vaikeita tunteitaan. En ole ikinä saanut häneltä mitään emotionaalista tukea, vain piikittelyä ja arvostelua ja mitätöintiä. Äiti on myös minulle ilmeisesti kateellinen mm. koulutuksesta, onnistuneesta parisuhteesta ja yleisestä uskalluksesta elää omannäköistä elämää. Nyt itsellänikin on kuormittava elämäntilanne ja on toki liikaa toivottu, että äidiltäni mitään tukea tai myötätuntoa saisin, mutta hän toisaalta tuntuu tarvitsevan sitä minulta. On hirvittävän raskasta kantaa taakkaa kahden ihmisen edestä ja tunteeni heittelevät pahoin, sillä yhä edelleen äitini väheksyy ja piikittelee minua. Mitä ajatuksia tämä herättää? Minkä verran minun pitää jaksaa tukea ja pitää yhteyttä inhimillisyyden nimissä?
|