|
Lähettäjä: Spring
Päivämäärä: 25.3.26 12:02:45
Olen sairastanut syövän, ekan kierroksen lapsena ja toisen nuoren aikuisena. Varsinkin aikuisena itse henkilökohtaisesti koin todella uuvuttavaksi sen, että joka puolelta käskettiin vaan koko ajan taistelemaan ja olemaan vahva, kuinka pitää aina vaan olla soturi. Sitä minulta odotettiin. Itse olisin toivonut, että jollekin olisi voinut näyttää myös sen väsymyksen, kivun, heikkouden ja pelon, mitä sairaus minuun teki juuri sellaisena, ilman taistelijan sokerikuorrutusta. Että jonkun edessä olisin saanut pudottaa sen hymyilevän vahvan taistelija naamion pois ja olla myös oma itseni hauraana ja heikkona, vaikka itkeä ja levätä vaan, antaa välillä vaan sen lääketieteen hoitaa. Voi olla, että olen erityisen heikko yksilö, mutta minä en olisi halunnut ja jaksanut koko ajan vaan taistella. Nyt olen remissiossa ja ihan onnellinen 35 vuotias ihminen, mutta itse en koe että tämä ”voitto” oli omaa ansiotani, minä vain esitin vahvaa vaikka olin oikeasti todella rikki henkisesti ja ihan valmis luovuttamaan, en minä aidosti jaksanut taistella. Tavallaan se aiheuttaa minussa tietyllä tavalla huonommuuden tunnetta, kun vertaan itseäni muihin selvinneisiin, niihin oikeisiin taistelijoihin kuten aloittaja. En koe olevani ns oikea selviytyjä. Typerää varmasti, mutta kaikkea sitä mielessä aina pyörii. Mutta noh, olen elossa ja terve, siitä huolimatta, siitä pitää olla todella kiitollinen.
|