Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kokemuksia mäyräkoirasta

Lähettäjä: vuffe 
Päivämäärä:   24.3.26 11:51:12

Rotu harkinnassa, joten risut ja ruusut millaisia yksilöitä teillä ollut. Terveys, paljonko haukkuu, jahtaa kaikkea, voiko pitää irti..jne.

Olen vuosien varrella nähnyt pari pitkäkarvaista urosta, etäisiä mutta kilttejä, vähän teräviä, pysyivät isossa pihassa. Yksi karkeakarvainen uros oli kiltti ja vetäytyvä. Yksi lyhytkarvainen narttu, haukkui kaikki vieraat ja "varoitti" perhettään, vähän terävä. Kaikki siis tuttujen koiria.

Toiveissa itsellä lyhytkarvainen tai karkeakarvainen. Sanotaan että nartut pehmeämpiä, mutta en tiedä pitääkö se tässä paikkaansa :D Mieluummin käyttölinjainen, jos löytyisi terveempi fysiikka.

Re: Kokemuksia mäyräkoirasta

Lähettäjä: vuffe 
Päivämäärä:   24.3.26 11:55:53

Ja koira tulisi kotikoiraksi maalle, liikkumista pari tuntia päivässä ja harrastuksena jälki.

Re: Kokemuksia mäyräkoirasta

Lähettäjä: RR 
Päivämäärä:   24.3.26 12:53:34

Mulla on ollut käyttölinjaisia lyhkäreitä yli 20 vuotta ja ovat olleet terveimpiä kaikista mulla olleista roduista. Miellyttämisenhalua näillä ei ole pätkääkään, ovat todella älykkäitä ja fiksuja ja keksivät kyllä omassa pikku päässään puuhasteltavaa, jos sitä ei niille luvallisesti järjestetä. Nämä on jalostettu itsenäiseen toimintaan ja työskentelyyn, joten eivät jää odottelemaan, mitä mieltä isäntä tai emäntä on asiasta, vaan tekevät itse hyvin nopeasti ratkaisuja. Tarvitsevat kunnolla liikuntaa ja aivotyötä, mihin parasta on vapaana metsässä juokseminen ja esim. jäljestys. Riistavietti vie! Äärimmäisen ihania koiria, mutta vaativat todella hyvää hermorakennetta ja pitkää pinnaa omistajalta, ja näin monien rotujen omistajana voin kertoa, että pari metsästyslinjaista mäykkyä vastaa kymmentä vinttikoiraa... Helpolla et tule pääsemään, mutta saat varmasti todella paljon iloa elämääsi!

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.