Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hevonen ei nuku

Lähettäjä: Karva 
Päivämäärä:   23.3.26 22:46:50

Kirjoitin tänne aiemmin kun olin huolissani siitä ettei tallissa asuva hevonen enää makaile kuten ennen. Nyt on mennyt 8 päivää ettei se ole nukkunut pötköllään. Karsinassa paksu turvepatja, tilaa ja oma rauha. Että siitä ei ole kiinni että betonilattialla joutuisi makaamaan.

Eniten minussa herättää kysymyksiä eläinlääkärin toteamus että ”kyllä tästä vielä hyvä tulee” kun 20-vuotias hevonen ei enää ravaa tai mene maaten. Ellin mielestä ”ei ole edes paha”.

Kuinka hlvetin kipeitä hevosia ihmiset pitää väkisin elossa että elli on tätä mieltä? Olen 30 vuotta pitänyt tallia ja tuollaiset laittaisin pois jo ajat sitten. Piikkikuurit tekohtengittää vuoden kaksi ja auttaa ainoastaan omistajan omatuntoa. Omistajaa ajatellen pidän murheellisena että ell pitää väkisin elossa hevosta jonka pitäisi kasvaa jo heinää kun ei sen kanssa ole voinut vuosiin edes harrastaa kun hevoseen sattuu. Nyt joudun olemaan se paskiainen ja sanomaan että vie hevonen muualle kipuilemaan kun en itse enää pysty katsomaan sen sairastamista :(

Aamuisin kun päästän hevoset ulos tämä töpöttää ontuen heinille kun muut hevoset vetää pierupukkilaukkaa. Säälittää! Tekisi mieli ampua toi hevonen tähän pihalle että pääsee kärsimästä.

Re: Hevonen ei nuku

Lähettäjä: tässä ja nyt 
Päivämäärä:   23.3.26 22:52:44

Hevonen nukkuu seisaallaan.

Lähettäjä: mä niin tiedän 
Päivämäärä:   23.3.26 22:53:02

^ Oikein.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.3.26 22:59:39

Terve hevonen kunnollisissa olosuhteissa nukkuu makuultaan muutaman tunnin joka päivä.

Ap kuvaa video tuosta aamuisesta heinille ontumisesta, kun muut iloittelevat ja riehuvat. Tuo näkyväksi omistajalle ero muihin hevosiin, jospa havahtuisi.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.