Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mokasinko?

Lähettäjä: unda 
Päivämäärä:   23.3.26 17:03:04

Olen töissä sairaalan vuodeosastolla (sisuksilla). Näytin tänään kai todella väsyneeltä, kun eräs potilas kommentoi sitä. Vastasin, että nukuin huonosti kun naapurissa asuva kaverini herätti minut rimputtamalla ovikelloani keskellä yötä ja että se on hänen kännihuviaan. Kuulin myöhemmin, että kyseinen potilas on alkoholisti ja osittain sen vuoksi hoidettavana.

Mokasinko pahasti? Olisiko minun pitänyt käydä pyytämässä häneltä anteeksi sitä, että minua ärsytti kun kaaverini/naapuri oli kännissä perseillyt?

En siis pahoitellut sanomisiani enkä pyytänyt anteeksi, mutta pitääkö nykyään olla todella sensitiivinen ja ajatella, että ehkä hän pahoitti mielensä ja olen nyt kamala ihminen?

Huomenna taas aamuvuoro. Olenko kuin mitään ei olisi tapahtunut vai pahoittelenko typerää sanomistani?

Re: Mokasinko?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   23.3.26 17:04:00

Ethän sinä tuolla loukannut ketään? Ihan itse nyt teet ongelmasi.

Toki olisit voinut jättää tuon kännihuvittelu -osan sanomatta koska se ei ole erityisesti relevanttia.

Lähettäjä: Firr 
Päivämäärä:   23.3.26 17:08:20

Tilanne oli ja meni, unohda ja jatka elämää. Ei ole vahinkoa tapahtunut eikä tarvetta pyydellä anteeksi.

Lähettäjä: h 
Päivämäärä:   23.3.26 17:11:28

No et todellakaan mene pyytelemään anteeksi tms alleviivaa asiaa! Todennäköisesti anteeksipyytelyllä tms vain hieroisit sen potilaan kasvoille hänen ongelmaa.

Päivämäärä:   23.3.26 17:14:22

"Toki olisit voinut jättää tuon kännihuvittelu -osan sanomatta koska se ei ole erityisesti relevanttia."

Vastasin vain kun hän kysyi.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.3.26 17:19:56

Hyvä vain että sanoit. Ehkä joku tajuaisi vähentää juomistaan. Yleensä nuo alkkikset on osastolla vain hakemassa vauhtia seuraavaan ränniin.

Päivämäärä:   23.3.26 18:29:15

Vastauksesi oli totuudenmukainen eikä mitenkään yleisesti paheksuttava. Et ole vastuussa toisten tunteista. Joten kohtaat potilaan jatkossa ihan neutraalisti.

Lähettäjä: Bree Vandekamp 
Päivämäärä:   23.3.26 18:35:06

Et mokannut. Olet vain kuin mitään ei olisi tapahtunut.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   23.3.26 18:37:35

Kyllä tuosta ainakin joku tutkinta tulee. Voi olla että selviät varoituksella ja saat pitää duunipaikkasi.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   23.3.26 18:38:46

Alkoholistit yleensä tietävät sen että kännissä ollaan usein idiootteja. Ja osaavat ottaa tuollaiset jutut hyvin.

En sinänsä häpeäisi tai pitäisi mokana sitä että olisin sanonut alkoholistille vastaavan jutun. Sen sijaan pitäisin mokana sitä, että olisin mennyt avautumaan potilaalle turhan paljon elämästäni. Jos potilas/asiakas kommentoi ulkonäköä, siihen ei tarvitse reagoida mitenkään. Jos erityisesti haluaa, parasta on sanoa mahdollisimman neutraalisti tyyliin "nukuin huonosti" tmv. Elämäsi ei kuulu heille.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   23.3.26 18:41:37

Ainoa mokasi oli, että et lukenut raporttia potilaasta.

Päivämäärä:   23.3.26 18:44:49

"Ainoa mokasi oli, että et lukenut raporttia potilaasta."

Jos lukisin raportteja potilaista, saisin välittömästi potkut.

Minulle ei kuulu pätkän vertaa keitä he ovat ja miksi ovat osastolle tulleet. Olen sairaala-apulainen = siivooja, en hoitaja tai lääkäri.

Päivämäärä:   23.3.26 18:47:29

"Sen sijaan pitäisin mokana sitä, että olisin mennyt avautumaan potilaalle turhan paljon elämästäni."

Ei ole kielletty juttelemasta potilaiden kanssa. Päinvastoin, olen saanut siitä jopa kiitosta ja kehuja.

Keskustelu ei siis mennyt näin:
"Näytät väsyneeltä."
"Joo. Nukuin huonosti kun naapurissa asuva kaverini herätti minut rimputtamalla ovikelloani keskellä yötä ja se on hänen kännihuviaan."

Tuo oli vain tiivistys keskustelusta, jossa keskustelimme useamman kerran vuorotellen.

Päivämäärä:   23.3.26 18:47:36

Kun olet sairaala-apulainen, ni7n et todellakaan mokannut.

Päivämäärä:   23.3.26 18:49:14

Miksi * oletti aloittajan olevan hoitaja?

Päivämäärä:   23.3.26 18:53:29

Lähettäjä. 

Päivämäärä23.3.26 18:49:14

Miksi * oletti aloittajan olevan hoitaja?

Varmaan siksi, että itse olen sh.
Ja mun kokemuksen mukaan sairaala-apulaiset ( meillä he ovat airaalahuoltajia) eivät juurikaan juttele potilaille.

Että siitä juttelusta pointti ap:lle.
Ja et tietenkään mokannut, koska et voinut tietää potilaan taustoja.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   23.3.26 19:13:11

"Ei ole kielletty juttelemasta potilaiden kanssa. Päinvastoin, olen saanut siitä jopa kiitosta ja kehuja."

En sanonut että jutteleminen olisi pahasta. Aihepiiriä kannattaa kuitenkin miettiä. Osastolla olevilla ihmisillä on yleensä muitakin murheita elämässään, heitä ei tarvitse rasittaa työntekijöiden henkkoht elämien vaikeuksilla. Eikä ole muutenkaan ihan ok avautua henkilökohtaisesta elämästään yksityiskohtaisesti heille.

Lähettäjä: hm 
Päivämäärä:   23.3.26 19:22:09

"Aihepiiriä kannattaa kuitenkin miettiä. Osastolla olevilla ihmisillä on yleensä muitakin murheita elämässään, heitä ei tarvitse rasittaa työntekijöiden henkkoht elämien vaikeuksilla. Eikä ole muutenkaan ihan ok avautua henkilökohtaisesta elämästään yksityiskohtaisesti heille."

Eipä tuo aloittajan kommentti miltään kovin yksityiskohtaiselta kuulostanut.

Jos potilas kokee asiakseen kommentoida työntekijän ulkonäköä, niin ottaa sitten riskin siitä että saa vastauksen. Mun mielestä se jo on huonoa että mainitsee ulkonäöstä jos työt hoituu kuten pitääkin. Koskaan ei voi tietää mikä on syynä, voi olla joku rankkakin asia eikä "vaan" känniääliön häiriköinti.

Aina painotetaan sitä että pitää kohdata ihminen, jaksaa jutella, jne. Aloittajahan on tehnyt kuten valtaosa ihmisistä haluaa, eikä vaan tylynä jatkanut hommiaan.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.