Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Käsitöitä ei enää arvosteta

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.3.26 15:10:29

Sen huomaa, kun jos kudon tai teen muuta käsityötä, muut sanovat miten sinulla on aikaa tuollaiseen, etkö tee töitä, taasko istut siinä kutomassa.

Tämö on surullista, että sanoin mitätöidään käsityön arvo. Pitäs vaan tehdä muiden mieliksi sitä mitä muut haluavat, että tehdään ja käyttää aikaa siihen.
Pitäs käydä ostamassa se akryylineule sen sijaan, että kutoo villapaitaa aidosta villasta.
Tai lasten askartelujen sijaan pitäs käydä ostamassa muoviukkelit ja siivita ja luututa kotia tunnista toiseen sen sijaan, että askartelisi käsin lapsen kanssa.
Niin, eihän näihin ole aikaa, jos sen ajan täyttää muulla ja sitä muuta aina on.

Re: Käsitöitä ei enää arvosteta

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   23.3.26 15:12:58

Riippuu ihan tuttavista ja ystävistä. Itsellä onneksi järkeviä tuttuja.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   23.3.26 15:13:08

Vaihda maisemaa.
Minä en ole ikinä törmännyt tuollaiseen ajattelutapaan.

Lähettäjä: Hjlg 
Päivämäärä:   23.3.26 15:36:12

Miksi ensimmäinen ajatus on negatiivinen? Oletus, että jos joku kommentoi jotain siihen on syytä suhtautua vakavana asiana koskien myös sitä puuhaa mitä teet noin perustavanlaatuisesti?

Ja tuskin ympärilläsi on lukemattomia tyyppejä, jotka ovat oikeasti sinua ja arvokkaita kiinnostuksenkohteitasi väheksyviä. Tiedät kyllä mitä tarkoitan sanoa, ei kannata turhaan mustata omaa mieltä olettamalla ja kuvittelemalla mitä muut ovat tai eivät ole. Jatka siis ihmeessä sinua kiinnostavien asioiden parissa!

Lähettäjä: Pöntinen 
Päivämäärä:   23.3.26 15:39:57

Miksi muiden pitäisi sen kummemmin arvostaa käsitöitä? Sinulle käsityö harrastajana käsityösi ovat varmasti arvokkaita, muttei pidä vaatia että ne merkkaisivat muille mitään sen kummempaa. Tuskin sinäkään toitotat tuttavilledi kuinka äärettömän kovasti sinä heidän harrastuksiaan arvostat.

Lähettäjä: vanha 
Päivämäärä:   23.3.26 15:48:46

tietyssä iässä vaan ei osata arvostaa.
ei kiinnosta onko oikeat villasukat vai temun roskat.
ei virkattua peittoa kosska temusta sai paljon nätimmän.
turkistossut, no ne temun oli kivat ko niissä oli rusetit jnejne.
ai itse tehdyt pellavaliinat, no temusta löyty ne ihanan pehmeät.

maailma muuttuu. teen nuo omaksi iloksi ja parille kaverille jotka laatua arvostaa.
on vaan ajasta kiinni että tajutaan ero roskalle ja laadulle.
kulutusyhteiskunta nääs. kasvatus mennyt tähän. ei tajuta kilinkettua mistään.

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   23.3.26 15:53:24

Itse arvostan kyllä käsitöitä, mutta ei minulla ole aikaa niiden tekemiseen. Työ, kotipihassa olevat hevoset, lämmitys, pihatyöt, kotityöt, lapset vie aikaa niin paljon, että käsitöille ei juurikaan aikaa ole. Ja valitettavasti minulla ei myöskään ole varaa ostaa muiden tekemiä käsitöitä, joten joudun tyytymään niihin akryylineuleisiin. Elämä on valintoja.

Lähettäjä: s 
Päivämäärä:   23.3.26 16:09:30

Tämä on vain sinun tuttavapiirisi tapa. Katso ympärillesi, niin näet paljon käsinkudottuja villapaitoja, varsinkin kaarrokeislantilaisia.

Lähettäjä: h 
Päivämäärä:   23.3.26 16:10:45

Se, että sinun tuttavapiirisi ei arvosta, ei määrittele kaikkia kuten esim otsikko antaa ymmärtää.

Mun tuttavapiiri hämmästelee mun kutomia paitoja ym että miten osaan ja voi kun itsekin osaisi ja kyllä minä vielä opettelen jahka ruuhkavuodet hellittää jne.

Se on jokaisen oma valinta mihin aikansa käyttää. Jos siitä lähipiiri mussuttaa niin kannattaa ottaa etäisyyttä. Jotkut istuvat tuntikausia joka ilta tuijottamassa tv:stä jotain p*skaa, toiset tekee saman ajan käsitöitä. Esim minä en edes omista tv:tä enkä ole ikinä ymmärtänyt vaikkapa jonkun sarjan fanaattista seuraamista. Minä kudon paitaa mieluummin.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.