Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Viljaton ruokavalio

Lähettäjä: saispa leipää 
Päivämäärä:   23.3.26 14:02:46

Olen nyt syönyt pari viikkoa viljattomasti ja tämä sopii minulle todella hyvin. Monia ongelmia ja oireita on kadonnut, enkä tarvitse viljoja ruokavaliooni.

Mutta kun viljat olisi niin helppoa ravintoa. Jälkkäriksi pannaria, välipalaksi leipää.

Välillä tekee ihan hirveästi mieli viljoja.

Onko muilla sama ongelma, vai oletteko unohtaneet viljojen olemassaolon viljattomalle ruokavaliolle ryhdyttyänne?

En ole vhh, keto tai carnivore, sillä syön esim. sokeroitua mehukeittoa jugurtin kanssa ja hedelmiä lähes päivittäin. Mutta viljattomalla puhdistui ja silottui iho, litistyi maha, loppui jatkuva sormien turpoaminen ja käsittämätön kestänälkä, väsymys ja vetämättömyys. painoa lähtenyt vähän reilu kilo mutta vaatteet mahtuu päälle niin paljon paremmin, kuin olisin laihtunut ainakin 5 kg kun en ole enää mahasta turvonnut.

Re: Viljaton ruokavalio

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   23.3.26 14:27:02

Miksi ryhtyisin viljattomalle ruokavaliolle? Täysjyvävilja on oleellinen osa mun kuidunsaantiani enkä tiputa sitä pois kuviteltujen vaikutusten vuoksi.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   23.3.26 14:37:07

Toimisiko joku siemennäkkileipä? Eihän se ihan sama asia ole kuin joku pehmeä vehnäleipä, mutta ihan maukasta.

Voit myös ehkä alkaa kokeilla joitakin yksittäisiä viljoja ja katsoa sietäisitkö niitä, jos siltä tuntuu. Aloittaisin gluteenittomista tuotteista. Voihan olla että ongelmia aiheuttaa sinulle lähinnä vehnä, ohra ja ruis, ja esim tattari menisi ongelmitta. Tai sitten ei.

Lähettäjä: saispa leipää 
Päivämäärä:   23.3.26 14:45:19

Itstehtyä siemennäkkäriä olen joskus syönyt, mutta en kuitenkaan siitä paljoa innostunut.

Ongelmia aiheuttaa eniten vehnä ja kaura, joten gluteenittomuuskaan ei auta. Tattari maistuu kamalalta, joten se ei sen vuoksi ole koskaan päätynyt ruokavaliooni, yritetty on :D

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.3.26 14:47:13

Kokeile hirssiä se on paljon paremman makuinen kuin tattari. Tai no oikeestaan se ei maistu oikein millekään.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.3.26 15:41:28

Mä teen pofiber-muna-leivinjauhoseoksesta mikroleipää kun en raaski gluteenittomia leipiä ostella.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.