Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Eroavatko elämäntapamme liikaa?

Lähettäjä: Huokaus 
Päivämäärä:   23.3.26 10:31:06

Olemme nelikymppisiä ja seurustelleet muutaman vuoden. Nyt alkaa kuitenkin huolestuttaa erilaiset elämäntapamme. Mies elää kuin kaksikymppinen, itse arvostan rytmiä, rutiineja ja ulkoilmaa. Asumme eri osoitteissa.

Mieheni ajatus hyvästä elämästä on se, että viikonloppuisin ollaan baareissa, festareilla, ihmislaumoissa ja juodaan. Hän haluaa juhlia, valvoa aamuyöhön ja tavata uusia ihmisiä. Välillä hän voi juoda hämmästyttävän suuria määriä, tyyliin kaksi pulloa viiniä yksinään baari-illan aikana. Lomat pitäisi viettää tien päällä, reissussa ja lomilla. Ja silloin hän haluaa tissutella joka päivä.

Minulla taas on aktiivinen ja terveellinen elämäntapa. Olen alkoholistikodista enkä kaipaa alkoholia elämääni, vaikka joskus viiniä otankin.

Liikunnallinen olen ollut aina ja sen seurauksena myös hoikka. Hän korostaakin aina, miten paljon tykkää kropastani. Samalla hän harmittelee omaa paisuvaa vatsaansa ja kipeää kroppaansa, koska ei liiku yhtään! Ja siellä sitten baarissa keikutaan särkylääkepurkki mukana, kun selkään, jalkoihin ja päähän sattuu.
Ennen baariin lähtöä hän äksyilee, kun paita kiristää, mutta mitään ei asian eteen tee.

Häntä myös harmittaa, kun sanon niin usein ei hänen illanviettoehdotuksilleen, näkemättä yhtään yhteyttä, mitä baari-illat tekevät esimerkiksi tälle hänen suuresti kehumalleen kropalleni. En ole 20-vuotias ja korjaan valvomisen ja epäsäännöllisen rytmin tuhoja koko alkuviikon tuollaisten viikonloppujen jälkeen.

Onko tässä mitään järkeä?

Re: Eroavatko elämäntapamme liikaa?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.3.26 10:42:39

Ei. Päästä mieslapsonen menemään.
Niitä ikätasollaan eläviä, sinun elämäntyyliisi sopivia miehiäkin löytyy.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   23.3.26 10:44:46

Ei tuossa taida olla mitään tehtävissä. Haluatte täysin erilaista arkea, juhlaa, yötä ja päivää. Käytännön puolesta teillä ei taida olla kovin paljon yhteistä.

Lähettäjä: ennea 
Päivämäärä:   23.3.26 10:48:52

Keskustelun paikka. Aika usein +30v tajutaan että baareissa ei voi/kannata notkua joka viikko.. Joillain se vaan ottaa hieman pidemmän aikaa ymmärtää.

Päivämäärä:   23.3.26 11:11:19

Siis miten te olette edes ollut muutaman vuoden yhdessä, kun elätte niin eri maailmoissa ja ihan eri arvot elämässä? En jaksaisi yhtään katsella tuollaista, tuskin tulee mihinkään muuttumaan.

Lähettäjä: ### 
Päivämäärä:   23.3.26 11:13:08

Joko ero, tai sitten sen hyväksyminen, ettei teidän suhde tuosta todennäköisesti koskaan syvene.

Päivämäärä:   23.3.26 11:17:21

Nelikymppinen jämähtänyt kakskymppisen asteelle. Eiku lapikasta!

Lähettäjä: Veeras 
Päivämäärä:   23.3.26 11:19:37

Vaikea on nähdä, miten tuollainen suhde voisi toimia. Miten ihmeessä olette pysyneet yhdessä tähän saakka? Mitä yhteistä teillä on?

Päivämäärä:   23.3.26 11:24:39

Lue aloittaja kirjoittamasi uudelleen, jos ei sitten enää tarvisi miettiä eroavatko elämäntapanne liikaa...

Lähettäjä: Huokaus 
Päivämäärä:   23.3.26 11:29:09

Tässä kävi varmaan niin kuin monessa suhteessa aluksi: molemmat joustivat ja skarppasivat. Mies kävi kanssani lenkillä, eli ihan tavallista arkea, ja alkoi jopa jollain äpillä seurata oman fyysisen kuntonsa kehittymistä.

Minä puolestani vietin hänen kanssaan paljonkin iltoja baareissa ja tapahtumissa, ensinnäkin uutuudenviehätyksen takia kun en ollut sellaista aikoihin tehnyt, ja toiseksi kun halusin tietysti viettää aikaa yhdessä.

Hän varmaan sitten kuitenkin ajan mittaan huomasi, että omat elämänvalintani eivät tarjoa nopeaa dopamiimia ja elämyksiä, eli kanssani on varmaan vähän tylsää. Ja minun terveyteni ja päänuppini ei kestänyt hänen tahtiaan pidemmän päälle ollenkaan, vaan aloin saada jopa paniikkikohtauksia.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   23.3.26 11:30:36

Kannattaa kuunnella itseään, paniikkikohtaus on jo aika iso merkki.

Päivämäärä:   23.3.26 11:32:12

”enkä kaipaa alkoholia elämääni”

Tässä sinulle vastaus.

Lähettäjä: r 
Päivämäärä:   23.3.26 11:42:51

Hölmö otsikko. Eihän teidän elämäntavat muuta teekään kuin eroaa, mitään yhteistä ei taida olla.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   23.3.26 11:48:57

Eroa. Itse kärsin vastaavassa suhteessa liian kauan, alkukin oli aivan samanlaista. Itse aloin haluamaan lopulta ns. tylsää arkea, mutta toisella alkoholi oli se ykkösjuttu käytännössä joka viikonloppu.

Lähettäjä: Nice 
Päivämäärä:   23.3.26 11:50:23

Sanoisin että ehkä sinäkin voit joustaa hieman? Olla mukana kumppanin menoissa. Mutta ei pelkästään sinun tule joustaa vaan miehen pitäisi myös ottaa sua huomioon: ei joka viikonloppu baareja,huolehtii itsestään paremmin jne. Suhteessa kummankin tulee joustaa niin lopputulos on hyvä.

Päivämäärä:   23.3.26 12:02:04

Mä kyllästyin viikonloppuisään, jonka mielestä niihin viikonloppuihin kun lapset ei ollut siellä kuului vahvasti alkoholi. Ja tietenkin mä olin kuvioissa vain niinä viikonloppuina kun lapset ei ollut. Tehtiin kyllä asioita, mutta kaikkeen liittyi alkoholi, joko tekemisen aikana tai viimeistään illalla sen päätyttyä. Ja aina humalaan asti, ei lasia tai kahta. Yritin alkuun osallistua, mutta en mä halua juoda kännejä kaks kertaa kuussa enkä myöskään katsoa selvinpäin vierestä kun toinen tekee niin.

Päivämäärä:   23.3.26 12:07:11

Miten olette löytäneet toisenne, päätyneet yhteen ja mikä pitää teitä yhdessä? Kuulostatte aivan eripari tyypeiltä kuin olla ja voi.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.