Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Jos heräätte keskellä yötä...

Lähettäjä: % 
Päivämäärä:   23.3.26 05:16:37

...alkaako teillä heti juosta ajatuskela päässä sekalaisista ajatuksista koostuen?

Vaikka itse heräisin syvästä unesta esim. vessaan, niin SAMANTIEN kun olen saanut silmäni aui, alkaa mielessä pyöriä sata ajatusta, esim. todella usein alkaa soida joku biisi päässä.

Kellonaikaa katsoessa voi alkaa yhtäkkiä soida päässä vaikka Kirkan ''KAKSKYTKAS JA NELKYTVIIS on juna mennyt viimeinen, mut siitä viis...!!!''

Sit muita sekalaisia ajatuksia ihan non-stoppina.

''Onkohan se huomisen ruokalista jo tullut? Aainiin pitää tota hammastahnaa ostaa. Jännittiköhän niitä siinä Voice of Finlandissa paljon? Vitsi se yks oli kyllä hyvä laulaja. Nukkuukohan sekin nyt? Aika jännä ajatella että puolet maailman ihmisistä nukkuu nyt ja suurinpiirtein puolet on hereillä. Tuleekohan muuten takatalvea vielä, toivottavasti ei. En varmaan menekään lenkille huomenna kun on niin kylmää luvattu.''

Siis sitä on vaikea selittää jälkeenpäin, mutta pointtina se, että samantien ''harmiton'' ajatuskela pyörii päässä ihan kaikista asioista. Ja se alkaa sillä sekunnilla kun herään yöllä. Yleensä kyllä nukahdan uudestaan, mutta tuntuu että aivot ei kunnolla lepää yöllä.

Yks hölmö kysymys: mulla on vähän ahdh-taipumusta, mutta tuskin saisin mitään diagnoosia siitä kuitenkaan. Mutta kuulostaako tämä sen suuntaiselta? Onko ADD- tai ADHD-ihmisillä tällaista?

Mulla on myös kellon mukaan varsinkin arkiöinä kevyttä unt paljon, ja syvää unta vähän. Viikonloppuna usein helpottaa tämä koko juttu, ainakin vähän!

Re: Jos heräätte keskellä yötä...

Päivämäärä:   23.3.26 05:18:27

Ja ennen kuin kukaan ehtii huomauttamaan unihygieniasta, liikunnasta, arjen suunnittelusta jne, niin kaikki on kunnossa.

On mukava sänky, kunnon peitot ja tyynyt, tuuletettu makkari, arkeni on hyvin suunniteltua valmiiksi jne. Eli ei pitäisi murehtia tai ajatella mitään arjen asioita keskellä yötä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.3.26 05:47:00

Alkaa jos on kovasti stressiä. Muuten ei.

Päivämäärä:   23.3.26 06:01:02

Kiva, kun se _normaali elämä_ tuottaa mulle tätä. :D Pitäis varmaan lopettaa työt ja muuttaa vuorille meditoimaan.

Tosiaan lomilla ja viikonloppuisin vähenee ja nukun hiukan paremmin.

Lähettäjä: H2 
Päivämäärä:   23.3.26 06:52:21

On just tota! Se on ihan perseestä. Aivot on hereillä samantien ja mietin jotain remontteja, töitä, lasten kurahaalareita... Ja just noi biisit, en kestä! Toi Kirka kuvaus oli hyvä xD

Kyllä mä kans koen et liittyy siihen et on lautasella vaan liikaa asioita. Ei sinänsä murheita tai suurempaa stressiä mut nyt esim kun kesä tulee ja suunnitellaan pihajuttuja ja odotellaan terassiremppaa alkavaksi niin siihen liittyen on paljon mietittävää.

Olen välillä kans miettinyt voisko olla jotain add-taipumusta?! Elämässä yleisesti, koulussa/töissä olen aina.pärjännyt hyvin eli voi mitään kovin vakavaa olla. Mutta esim kotitöitä tehdessä oon semmonen harhautuva haahuilija ja aina sata projektia kesken ku "unohdun" jonkun muun asian pariin, oon ymmärtänyt et tää vois liittyä adhd

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.