Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Voisiko tämä olla rikos? Unista ja Euroviisuista

Lähettäjä: hiuhatti 
Päivämäärä:   23.3.26 01:52:54

Jos kysyn vaikka tällä palstalla kysymyksen; "miten reagoisitte jos koulukiusaajanne valittaisiin Suomen edustajaksi?" enkä tarkentaisi että tämä on kuviteltu skenaario tai vaikka unesta inspiroitu kuten tämä kysymys joka tuli mieleen viimeöisestä unesta jossa yläkouluaikainen kiusaajani valittiin suomen viisuedustajaksi, niin voisiko tämän tulkita herjana tämän vuoden viisuedustajia kohtaan? Siis koska en tarkentaisi että kysessä on KUVITELMA niin voisiko vaikka Pete P. tälle palstalle eksyessä katsoa että tämä syytös kohdistuu häneen, että minä väitän hänen kiusanneen minua kun kysyn euroviisuista JA kiusaamisesta tarkentamatta että EN PUHU TÄMÄN VUODEN EDUSTAJISTA HE OVAT VARMASTI IHANIA IHMISIÄ JA OLEN PALJON NUOREMPI ELI EN EDES OLISI VOINUT OLLA KOULUSSA SAMAAN AIKAAN HEIDÄN KANSSAAN? Euroviisuissa edustaa kuitenkin vain yksi "kokonaisuus" eli paljon ei jäisi varaa arvailla kenestä "tämän vuoden edustajasta puhutaan".

Onneksi ehdin tajuta tämän ennen kuin avasin ketjun jossa kysyin "miten reagoisitte jos koulukiusaajanne valittaisiin Suomen edustajaksi?" sillä en tahdo ongelmia enkä tahdo että kukaan ajattelee tämän vuoden edustajien tai ylipäänsä kenenkään edustajan kiusanneen ketään. Tämä olisi siis täysin kuviteltu skenaario jossa jokainen kuvittelisi sen OMAN KIUSAAJAN JOKA TUSKIN ON EUROVIISUISSA OLLUT, että mitä tekisi, tekisikö semmoisen #metoo -tyylisen paljastuksen vaikka anonyymiä vai olisiko hiljaa artistin JOKA EI OLE KUKAAN SUOMEA KOSKAAN EDUSTANUT synkästä taustasta.

Ei tästä varmaan vankilaan joutuisi mutta sakkoa voisi ehkä luulisin saada jos herja katsotaan tapahtuneen? Vai olenko aivan väärässä?

Re: Voisiko tämä olla rikos? Unista ja Euroviisuista

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   23.3.26 02:07:22

Oikeastiko käytät aikaa tällaisen ajattelemiseen?

Lähettäjä: Lippe 
Päivämäärä:   23.3.26 02:08:55

Koulukiusaamista on niin monen tasoista. Rakastin ala-asteella lilaa väriä. Kaikki koulutarvikkeet, jotka oli mahdollista saada liilana, oli liilat (reppu, penaali, terotin, viivitin, osa kynistä jne). Samoin monet vaatteeni olivat liiloja. Luokan pojat alkoivat kutsua minua nimellä Liila-Lippe. En kokenut sitä kiusaamisena, joku toinen olisi voinut kokea. Joten jos jotakuta syytetään koulukiusaamisesta, pitäisi tietää, minkä tasoista kiusaaminen on ollut. Fyysistä väkivaltaa, typerä lempinimi vai jotain siltä väliltä. Koulukiusaaminen terminä ei ole rikos.

Isompi mahdollisuus saada rikossyyte kirjoittelusta tänne on, jos syytät tunnistettavaa henkilöä asiasta, joka on rikos. Esim. ”Suomen edustaja ra*skasi minut lukiossa”.

Lähettäjä: VuosikymmenenKakks 
Päivämäärä:   23.3.26 03:02:46

MitäVttua??

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.