Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Onko sinut raiskattu?

Lähettäjä: #/# 
Päivämäärä:   22.3.26 11:57:23

Suomessa raiskauksen uhreiksi joutuu vuodessa kymmeniä tuhansia naisia, vain murto osasta ilmoitetaan poliisille. Oletko ilmoittanut, vai jättänyt ilmoittamatta. Saiko tekijä rangaistuksen?

Millä keinoin mielestänne tilannetta voisi ehkäistä?

Re: Onko sinut raiskattu?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   22.3.26 12:00:55

On. En ilmoittanut poliisille, ei rangaistusta.

En tiedä miten raiskauksia voisi ehkäistä, paitsi kasvattamalla miehiä paremmin. Minun aikaani kouluissa ei käsitelty esim suostumusta ollenkaan. Toki voisi kuvitella että se olisi itsestäänselvyys, mutta kun ei se ole.

Lisäksi uhreja voisi kohdella paremmin, mutta se varmaan kulkee käsi kädessä tuon kanssa. En ilmoittanut asiasta koska en halunnut joutua toistamaan kokemustani uudestaan ja uudestaan ihmisille jotka olisivat todennäköisesti kertoneet että se oli minun syytäni.

Postasin siitä kyllä tänne sennupalstalle heti tapahtuneen jälkeen. Kommentointi oli niin törkeää että koko ketju poistettiin aika nopeasti. Ei olisi kannattanut mutta jollekin piti puhua.

Lähettäjä: U 
Päivämäärä:   22.3.26 12:05:06

On. En ilmoittanut poliisille, kun en kehdannut, joten ei saanut rangaistusta. Tilanne jatkui omasta nössöydestäni johtuen muutaman vuoden, kunnes tyyppi joutui muuttamaan. En pysty vieläkään läheisyyteen, vaikka tästä alkaa olla vuosi mennyt.

Lähettäjä: ........... 
Päivämäärä:   22.3.26 12:09:30

Hys, tästä ei saa puhua täällä. Asia on tabu, oikeasti meillä ei raiskata eikä pahoinpidellä yhtäkään naista Suomessa ;)

Lähettäjä: sk 
Päivämäärä:   22.3.26 12:10:46

Ei, ei ole minua raiskattu.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.3.26 12:22:16

On. Lapsena. Mitään ilmoitusta ei kukaan tehnyt mihinkään.

Lähettäjä: nuori 
Päivämäärä:   22.3.26 12:23:38

On- olin 13 vuotias.
Häpesin asiaa, luulin sen olleen omaa syytäni.
Nyt näin, kun olen 60 vuotta vanha muistan sen vieläkin ja ymmärrän
kuinka paljon asia on vaikuttanut elämääni.

Lähettäjä: ' 
Päivämäärä:   22.3.26 12:24:51

On, 15-vuotiaana "perinteisesti" ja myöhemmin pari kertaa tavoilla, jotka kaiketi vasta nykylaissa olisivat raiskauksia.

En tehnyt ilmoitusta poliisille, en kehdannut kertoa ikinä kenellekään.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.3.26 12:31:43

Ei todellakaan ole.

Lähettäjä: gg 
Päivämäärä:   22.3.26 12:59:42

On, useasti, ja kaikki parisuhteessa. En ole ilmoittanut poliisille, osa jo varmaan vanhentuneitakin. En osaa sanoa miksi en ilmoittanut. Häpeä varmaan.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   22.3.26 13:07:42

Ei ole raiskattu.

Lähettäjä: White 
Päivämäärä:   22.3.26 13:09:15

On. Tuntematon tyyppi. Ilmoitin, koska ystävä löysi minut shokkitilassa teon jälkeen ja vei sairaalaan (sain myös lieviä fyysisiä vammoja) ja sitä kautta homma meni poliisille. En tiedä olisinko itse siinä tilassa tajunnut tehdä mitään. Tekijän löytämisessä kesti, mutta se hirviö sai lopulta luojan kiitos tuomion. Todisteen oli vahvat, koska tyyppi jäi valvontakamerakuvaan, ei ollut mitään epäselvyyksiä. En ole henkisesti oikeasti koskaan toipunut tapauksesta, vaikka on jo vuosia aikaa. Pelkotilat, häpeän tunne (joka minulla heijastuu nykyään häpeänä ja vihana omaa kehoani kohtaan), likaisuuden tunne, paniikkikohtaukset, painajaiset ja niiden takia unettomuus, arvottomuuden tunne jne piinaa edelleen.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   22.3.26 13:11:01

White, hakeudu traumaterapiaan! Tai jos haluaisit kirjasuosituksia traumasta niin sano. PTSD on kamala vaiva mutta ei sen tarvitse olla noin vahva kuin sinulla nyt on, sitä voi lieventää.
https://www.consentcollective.com/courage on hyvä sarjakuva aiheesta.

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   22.3.26 13:20:40

On, kaikkien mittareiden mukaan kyllä.

Ei edes tullut mieleen ilmoittaa silloin. Tyyppi oli niin säälittävä ääliö ja mitään traumoja ei jäänyt. En jotenkin osannut edes pelätä tilanteessa, ei ollut mitään pelättävää. Ehkä siinä tilanteessakin koin koko jutun vähän absurdina ja koomisena.

Tuntuu pahalta teidän muiden puolesta, harmi miten vähän miehet joutuu teoistaan vastuuseen.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.