Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Maistuvia suolaisia tarjottavia valmiina/ hyvin

Lähettäjä: Vähällä vaivalla 
Päivämäärä:   22.3.26 11:17:46

Tarvitsisin kahvipöytään suolaista tarjottavaa joka hoituisi hyvin vähällä vaivalla tai pienellä valmistelulla. Yleensä olen turvautunut näissä hetkissä karjalanpiirakoihin ja munavoihin, nyt haluaisin jotain muuta välillä. Ei oikeastaan muita rajoituksia kuin ei saa olla lihaa, kananmuna ja maitotuotteet käyvät hyvin. Haen nyt täyttävämpää syömistä kuin esim keksit. Suolainen piirakka olisi muuten ok, mutta pitäisi leipoa yöllä ja piirakan jäähtymisaika on niin pitkä etten halua nipistää yöunista niin paljoa. Jonkun tyyliin, laita uuniin ja vain paista ehdin tehdä tarjoilupäivänä.
Olen vähän huonosti maistellut kaupan valmiita tai raakapakasteita niin olisin kiitollinen suosituksista!

Re: Maistuvia suolaisia tarjottavia valmiina/ hyvin

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   22.3.26 11:31:20

Täytetyt kananmunat, löytyy googlaamalla

Lähettäjä: sk 
Päivämäärä:   22.3.26 11:42:51

Jos et halua tehdä piirakkataikinaa itse, mikä sekin on kyllä nopea tehdä, niin tee piirakka valmistaikinasta.
Täytteet päälle ja 50 - 60 minuuttia uunissa.

Tai kaupan pakasteesta pasteijoita.
Lidlissä on pakasteessa aina maistuvia kaiken maailman "taskuja" ja hyrriä ym.

Päivämäärä:   22.3.26 11:47:41

Piirakassa on juuri se ongelma, että vaikka paistoaika ei ole kuin tunti niin en voi laittaa sitä suoraan uunista jääkaappiin. Olen liian monta kertaa tehnyt suolaisen piirakan kun on niin nopea ja sitten ärsyttänyt valvoa kun pitää odottaa, että jäähtyy.

Onko lidlin muut pakasteet parempia mitä esim pakastepizzat? Olen karsastanut lidlin pakasteita, leipiä ymv, kun niissä on outo sama sivumaku tai ovat ihan älyttömän suolaisia. Syömättä ovat jääneet parin ensimmäisen puraisun jälkeen, kun ei pysty syömään.

Päivämäärä:   22.3.26 11:50:15

Olen siis tulossa myöhään lauantaina kotiin reissusta ja sunnuntai aamupäiväksi pitäisi olla tarjottavat pöydässä. Eli ei ole aikaa siihen nopeaan piirakkaan mihin menee kaikkineen useampi tunti vaikka onkin vain tunnin uunissa.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   22.3.26 11:54:42

Piirakkapohjan voi tehdä valmiiksi pakastimeen ja täytteet voi silputa etukäteen. Sitten pitää lähinnä yhdistellä.

Uunimunakas voisi olla toinen vaihtoehto, mutta siinä on samat ongelmat kuin piirakassa.

Pasteijat pakastealtaasta? Tai tekee ne itsekin jos haluaa.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   22.3.26 12:00:08

Jätä piirakka jäähtymään yön yli, ei kai kukaan valvo yötä sen takia että saa tuoreen piirakan jääkaappiin?

Lähettäjä: sk 
Päivämäärä:   22.3.26 12:14:28

Lähettäjä... 

Päivämäärä22.3.26 12:00:08

Jätä piirakka jäähtymään yön yli, ei kai kukaan valvo yötä sen takia että saa tuoreen piirakan jääkaappiin?

Just näin.

Lähettäjä: wetehinen 
Päivämäärä:   22.3.26 12:16:02

Tee lehtitaikinasta pasteijoita. Pakastetaikinan sulatus 15 min, pasteijoiden täyttö 5 min, uunissa 20 min ja heti valmiita tarjottavaksi. Täytteeksi feta-pesto tai aurinkokuivattu tomaatti + kantarelli.

Lähettäjä: ----- 
Päivämäärä:   22.3.26 12:28:57

Piirakan voi viedä myös ulos yöksi, jos on käytössä piha tai parveke. Itse en pitäisi sitä huoneenlämmössä koko yötä.

Toinen vaihtoehto on käyttää pakastetaikinaa, silputa täytteet valmiiksi jääkaappiin ja heittää se uuniin sunnuntaina just ennen kuin vieraat ovat tulossa.

Lähettäjä: ----- 
Päivämäärä:   22.3.26 12:33:07

Vaasan kotiuunin tomaatti-mozzarellapasteijat ovat myös tosi hyviä. Löytyy myös pinaatti-feta, jota en ole itse maistanut.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.3.26 12:46:07

Vanhaan tyyliin; täytettyjä voileipiä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.