Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Tylsä puoliso

Lähettäjä: Omalla 
Päivämäärä:   22.3.26 08:15:57

Tässä pikkuhiljaa olen alkanut heräilemään, miten TYLSÄ puolisoni oikeastaan on.
Hänen kanssaan ei ole kovin kiinnostavia keskusteluja. Lähinnä hän selostaa mitä tekee "haen nenäliinan", "menen vessaan" jne Kuinka kiinnostavaa.

Tänä aamuna katselin lomamatkoja -itselleni, koska puolisoa ei lomamatkalle saa. Sanoo aina, ettei ole rahaa. Tosiasiassa rahaa on hänellä kuin roskaa, mutta on pihi ja tylsä. Varmaan reissaaminen olisi vähän epämukavuualueella kun kotona on kaikki niin mukavasti.

Jotenkin vuodesta toiseen samat jutut, istuu vain koneella, hänelle ei saa edes puhua jos "lukee" jotain (eli selailee somea) tai kuuntelee jotain turhanpäiväistä ohjelmaa.

Ei pidä itsestään huolta, valittaa, ei kehitä itseään. Piereskelee, röyhtäilee, kuorsaa, epäsiisti jne. Ei huomioi, edes juhlapyhinä tai merkkipäivinä.

Itse kouluttaudun koko ajan, urheilen tavoitteellisesti, panostan itseeni ja hyvinvointiin, unelmoin ja teen töitä unelmieni eteen.

Miten sitä voikin näin yht'äkkiä havahtua, että pitkäaikainen puoliso on ihan eri ihminen kuin se, johon aikoinaan rakastui? Niin saamarin tylsä!

Re: Tylsä puoliso

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   22.3.26 08:20:50

Aina voi erota, jos ei arki enää kohtaa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.3.26 08:22:54

Ihan samaa täällä!

Lähettäjä: Kk 
Päivämäärä:   22.3.26 08:23:22

Eroaminen on laillista.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.3.26 08:23:47

Nyt kiinnostaa ikä,paino ,pituus,tatuointi,parta,kalju, liikunnallisuus,harrastukset, työ. Se n koko,toimiiko. Usein pannaan, jne

Päivämäärä:   22.3.26 08:29:07

Tottakai voi erota.
Olen vasta havahtunut asiaan, joten nyt vasta alkaa muutosten suunnittelu.

Lähettäjä: Z 
Päivämäärä:   22.3.26 08:37:54

Mitä hyötyä tuollaisesta suhteesta on? Yleensä ihminen haluaa kumppanin tehdäkseen yhdessä asioita. Voihan sitä yksinkin kökkiä koneella ja urahdella televisiolle. Lähipiirissäni olisi yksi sinkku Mies, joka tykkäsi retkeillä, mökkeilyä , matkustaa, mutta ei ole löytänyt kumppania, koska naiset olleet näitä kökkijöitä.

Lähettäjä: Jaana 
Päivämäärä:   22.3.26 08:39:46

Ei hitto mimmosissa parisuhteessa ihmiset on

Nauran aina ääneen kun kuulee/ lukee näitä: kaikki parhaat on varattuja.
Jep, sehän sen kertoo ihmisestä että jos on varattu niln on huippu hyvä tyyppi :D

Päivämäärä:   22.3.26 08:43:22

Niin, kuten sanottu, olen havahtunut tilanteeseen tässä parin viimeisen viikon aikana. Ja kuten myös sanottu -ei ole sama ihminen johon rakastuin.

Varmaan jos se muutos olisi ollut jotenkin nopea ja radikaali, siihen olisi havahtunut heti. Nyt asiat ovat tapahtuneet pikkuhiljaa, kuin varkain.

En nyt ihan ymmärrä mitä olisin voinut tehdä toisin. Olen varmaan mahdollistanut puolisolle paljon tuota passiivisuutta olemalla itse niin aktiivinen. Nyt havahduin siihen, että en ole tilanteeseen tyytyväinen ja aion muuttaa sen. Tiedän jo etukäteen, että keskustelu ei tule auttamaan eikä hän koe muutostarvetta (eikä tietysti pidäkään jos on itseensä ja elämäänsä tyytyväinen nykyisellään). Voi toki joutua hieman aktivoitumaan monen asian suhteen kun lähden.

Mutta joo, aloittaja haukutaan aina!

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   22.3.26 09:05:44

Aloittaja kannattaa aina haukkua, jos ei muuta niin varuilta.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   22.3.26 09:27:27

Joskus sitä vaan kasvetaan eri suuntiin.

Lähettäjä: D 
Päivämäärä:   22.3.26 09:56:35

Mihin rakastuit miehessä? En usko että ihminen voi muuttua 180 astetta. Joko jotain merkkejä tylsyydestä on ollut nähtävillä jo silloin ja ohitit ne, tai mies on nyt esimerkiksi masentunut.

Kaikkea ei tarvitse tehdä yhdessä, mutta jotain olisi hyvä. Minä matkustan sekä siskoni että kavereiden kanssa (luonnossa liikkumiseen liittyvät reissut, joista mies ei välitä) että mieheni kanssa.

Lähettäjä: Emäntä 
Päivämäärä:   22.3.26 09:58:59

Sama täällä! Mun pitää enää odottaa 8 vuotta, että pääsen eläkkeelle ja saan edes vähän omaa rahaa. Sitte vasta voin muuttaa omaan huusholliin.

Lähettäjä: öö 
Päivämäärä:   22.3.26 10:04:02

Voihan sitä mieskin olla ollut aktiivisempi ja enemmän innoissaan suhteen ensimmäisinä vuosina. Silloin tunnetusti aina yritetään vähän enemmän kun kaikki on vielä uutta ja kivaa. Niin miehet ja naiset.

Halutaan antaa itsestä se hyvä kuva ja olla sitä mitä toinen hakee.

Tietty silloinkin on voinut olla jotain merkkejä eri haluista, mutta joskushan voi käydä niinkin, että joku asia mistä ei ole pitänyt tai halunnut tehdä, osoittautuukin uudeksi lempiasiaksi kun on sitä kokeillut.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.