Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Olet sairaana, hoitaako puoliso lapset?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.3.26 19:58:48

Tilanne: olet kuumeessa ja flunssassa. Olisi sinun vuoro hoitaa lapsien iltatoimet ja nukkumaanmenoa. Hoidatte ne vuorotellen.

Olet kuitenkin 39 asteen kuumeessa ja kunnon flunssassa. Pyydät puolisoasi hoitamaan lapset nukkumaan. Tämä ei hänelle käy koska olet "levähtänyt jo koko päivän". Toisin sanoen olen paimentanut lapsia myös päivällä, ruokkinut, auttanut vessassa. Toki puolisokin on tehnyt lapsien kanssa asioita.

Jotenkin tympäisee että ei iltaa saa rauhassa olla vaan kuumeisena pitää hoitaa velvollisuus. Sitten kun mies on sairaana niin pitää taata hänelle lepo.

Re: Olet sairaana, hoitaako puoliso lapset?

Lähettäjä: Milla 
Päivämäärä:   21.3.26 20:00:26

Eipä mun tarvitsisi nousta vuoteesta kipeänä, mies hoitaisi kodin ja lapset ja toisi ruoan/juoman sänkyyn. <3 :)

Päivämäärä:   21.3.26 20:03:00

Puoliso hoitaa lapsen tietysti. Ei tämä ole meillä mikään kysymys.

Päivämäärä:   21.3.26 20:04:53

Näin minäkin ajattelen, että normaaleissa perheissä/parisuhteissa menisi. Puolison mielestä jaksan iltatoimet hoitaa kun olen päivällä saanut nukkua päiväunet ja kun kerta olen jaksanut lasten kanssa touhuta :)

Päivämäärä:   21.3.26 20:05:30

?! Tietysti terve hoitaa. Jos molemmat kipeänä niin tehdään minimit jaksamisen mukaan yhdessä

Lähettäjä: Tiina 
Päivämäärä:   21.3.26 20:07:03

Pitäisi olla ihan itsestään selvää perheessä, että yhteiset lapset hoitaa se toinen, jos toinen on kipeänä.
Itse olen itsellinen äiti, ja hoitanut itse, tai tukiverkko auttanut, mutta jos perheessä on kaksi aikuista, pitäisi sen toisen ehdottomasti hypätä auttamaan, ihan sama kumman vuoro on.

Päivämäärä:   21.3.26 20:08:18

Tietenkin hoitaa. Myös lemmikit ja tallihommat.

Päivämäärä:   21.3.26 20:08:20

Nyt puoliso paineli itse levähtämään makkariin kun on ollut niin rankka päivä. Lapsille Netflix päälle että antavat rauhan hänelle. Ei saa häiritä ennen kuin lapset on nukkumassa. Itkettäis ellei naurattais.

Päivämäärä:   21.3.26 20:14:40

Se on varmaan muuten tosi ihana?

Lähettäjä: Taika 
Päivämäärä:   21.3.26 20:15:00

Tottakai meillä puoliso hoiti lapset, kun olin kipeänä. Ja hoitaa kaikki eläimet yms hommat, jos olen kipeänä. Minkälainen parisuhde aloittajalla oikein on?

Päivämäärä:   21.3.26 20:16:28

Tuntuu siltä, että en rehellisesti sanottuna enää tunne puolisoani. Ennen oli ihan erilaista, nykyään enemmän tällaista. Silti hän olettaa että meidän suhde on hyvä ja tasa-arvoinen. Ei tunnu siltä.

Lähettäjä: Kk 
Päivämäärä:   21.3.26 20:17:12

Ja olet hankkinut useamman lapsen tuon kanssa? Vai tuliko tämänpäiväinen täytenä yllätyksenä, ja ennen ollut prinssi? Provohan toki tämä on.

Päivämäärä:   21.3.26 20:18:40

Kaksi lasta on. Kuten juuri sanoin niin ei ennen ole tällaista ollut. Kun lapset oli pienempiä, osallistui ja käyttäytyi eri tavalla. Nyt kun ovat 5v ja 7v niin kyllä tilanne on muuttunut

Lähettäjä: Luy 
Päivämäärä:   21.3.26 20:18:52

No jos meinaat tossa jatkaa niin ainakin sir seuraavalla kerralla huolehdit, että mies hoitaa iltatoimet vaikka oksennustaudissa, ei selityksiä.

Päivämäärä:   21.3.26 20:21:52

Juuri tuon miehelle sanoin: sitten kun itse seuraavan kerran sairastat niin saat siitä huolimatta hoitaa lapset. Jotenkin niin tympäisee tämä homma.

Päivämäärä:   21.3.26 20:23:51

Kieltämättä tässä miettinyt, että miksi tällaista pitää jaksaa? Miksi pitäisi sietää tällaista omalta puolisolla? Hyviäkin hetkiä on mutta tällaiset vie kyllä kaiken hyvänkin mennessään.

Lähettäjä: H2 
Päivämäärä:   21.3.26 20:25:01

Miksi aina huudellaan provoa ja "se on varmaan muuten tosi ihana!" jos joku on tossa tilanteessa puolison käytöksen muuttumisen takia?? Luuleeko kaikki täällä että ihmiset on täysin kykenemättömiä muuttumaan suuntaan tai toiseen kun elämäntilanteet kehittyy?!

On aika eri asia kyetä olemaan reilu puoliso parikymppisenä kun ollaan kaksin, vs. lapsiperhearjen kiireissä. Se on ajoittain vaativaa ja joistain se tuo esiin sitten näitä huonoja puolia, vaikea niitä on etukäteen tietää.

Ap, ymmärrän vitutuksesi. Jos olet päivällä pystynyt toimimaan edes jotenkin lasten kanssa, ei se välttämättä ole toiselle selvää että nyt et pystykään. Kerro selvästi kuinka huonovointinen olet ja jos mies ei hoida, käske soittaa joku apuun. Eiköhän ala jaksamista löytyä kun pitäisi jollekin soittaa että tuletko hoitamaan kun vaimo kipeenä ja mä oon terve mutten nyt vaan jaksa...

Päivämäärä:   21.3.26 20:30:02

H2, kiitos sinä järjen ääni!

Päivällä lapsien kanssa touhusin puhtaasti särkylääkkeiden voimalla ja välillä levähtäen. Nyt tuntuu että oon ihan tööt eikä jaksaisi mitään vaikka särkylääkettä otettu..

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   21.3.26 20:37:11

Sano ny vielä että jos mies on 39 asteen kuumeessa niin hoidat sen hoitovuorolla lapset ja lisäksi passaat miehen!

Niin ja mikä tuo vuorosysteemi on? Miksi tehty?

Lähettäjä: Dark Jedi 
Päivämäärä:   21.3.26 20:40:59

Tottakai hoiti silloin kun lapset oli pieniä ja hoiti lisäksi hevosetkin kun olin kipeänä. Ei edes tarvinnut pyytää vaan meidän huushollissa itsestäänselvyys. Voin sanoa että jos mies olisi yrittänyt jotain ämpyillä olisi @!#$ ollut irti.....

Päivämäärä:   21.3.26 20:41:18

Enpä muista milloin viimeksi mies on sairaana ollut edes.

Vuorosysteemi ihan sen vuoksi, että kumpikin saa iltaisin omaakin aikaa.

Päivämäärä:   21.3.26 20:56:14

Kyllä. Meillä toki ei muutenkaan mene hommat mitenkään vuoropäivin, koska mies tekee kolmivuorotyötä ja minulla on epäsäännööliset työajat ja paljon työreissuja ja iso osa töistäni on naapuripaikkakunnalla 50 km päässä sen lisäksi, että reissaan kotimaassa ja ulkomailla.

Sairastin joskus syövän ja sen takia olin parhaimmillaan kuukauden yhtä soittoa pois kotoa, joten miehen oli vähän pakko hoitaa kaikki lapsiin liittyvät asiat, tai ainakin sumplia se, kuka lapsia hoitaa ja vahtii ja vie kouluun ja niin edelleen, omista työvuoroistaan huolimatta.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   21.3.26 21:00:31

Se hoitaa, joka kykenee ja ennättää. Ei-pakolliset menot unohdetaan jos lapset pitää hoitaa, ja pakolliset (esim työ ja eläimet) sumplitaan niin että lapset etusijalla.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   21.3.26 21:23:32

Kyllä mä olisin ollut jo koko illan sängyssä ja mies hoitanut kaiken.

Lähettäjä: Bink 
Päivämäärä:   21.3.26 21:37:10

Meillä ei ole mitään vuoroiltoja, joten ei tule tilannetta, että sairaana olevan pitäisi hoitaa, koska "on hänen vuoro". Se hoitaa lapset, kumpi on kotona tai jos molemmat on, niin se kumpi jaksaa. Olen itse ensi viikolla työmatkalla, joten mielelläni olen nyt viikonloppuna lukenut lapsille iltasadun. Jos ollaan molemmat kotona, hoidetaan kyllä usein yhdessä lapset yöpukuihin ja autetaan hampaiden pesussa. Sitten toinen jää lukemaan lapsille ja peittelee sänkyyn.

Jos jompi kumpi on sairaana, niin saa maata sängyssä tai sohvalla just niin paljon kuin haluaa ja tietysti toinen hoitaa lapset. Toki eihän noissa lasten iltatoimissa nyt niin kauheasti ole hoitamista, kun niitä on vain kaksi. Vanhempi menee syksyllä eskariin ja on jo omatoiminen iltapuuhissa. Mutta tarpeeksi raskasta, jos on kipeänä. Joten olen pahoillani puolestasi.

Päivämäärä:   21.3.26 21:48:53

En tiedä kun meillä ei normaalistikaan toimita noin vaikka ollaan terveitä. Ei meillä mitään lapsia nukuteta vaan mennään makkariin ja joko käydään nukkumaan tai useimmiten katsotaan telkkaria ja lapset nukahtaa kun nukahtaa. Hampaat pestään useimmiten mutta nekin 3v. osaa tarvittaessa itsekin pestä.

Lähettäjä: E 
Päivämäärä:   21.3.26 22:00:13

Hoitaisi toki ja hoiti 2viikon ikäistä esikoista yksin kotona kun jouduin viikoksi sairaalaan.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.