|
Lähettäjä: Pentua
Päivämäärä: 21.3.26 18:37:46
Kerron heti, etten ole itse mikään oikea kasvattaja. Olen teettänyt yhdet pennut aikaisemmin, siitä noin kaksi vuotta. Silloin pennut varattiin heti ja ottajia olisi ollut enemmän kuin mitä pentuja oli. Nyt pennuille ei ole vielä yhtäkään varausta, luovutusikään kolme viikkoa enää. Ennen pentujen syntymää tuntui, että näille on ottajia kuten viimeksi, mutta kun aloin ottaa varauksia vastaan, ei kukaan oikein halunnutkaan sitoutua nyt koiraan. Pentueessa ei ole vikaa tai jos on, niin en ymmärrä mitä. Kyseessä keskikokoinen melko haluttu rotu, pentue rekisteröity ja vanhemmilla hyvät terveystulokset ym. Pennut löytyy pentulistalta. Joitakin kysyjiä on ollut, mutta ovat vain jääneet miettimään. Kaiken huippu oli nyt, kun uroksen omistaja (rodun pitkän linjan kasvattaja) ilmoitti, että jos pennuille on ostajia, niin hänkin ehkä sittenkin pennun sijaan ottaisi mieluummin uroksen maksun rahana, vaikka kehui pentuetta ja kaikkea aiemmin. Sanoi syyksi vain maailmantilanteen. Pentujen hinta tässä rodussa lähellä kahta tonnia, samaan aikaan myynnissä vain yksi toinen pentue sekä jostakin pentueesta joku yksittäinen jo vanhempi pentu. Minun pentueessa kolme narttua ja yksi uros. Yksi narttu oli menossa uroksen omistajalle mutta sekin nyt auki.
Onko tämä maailmantilanne nyt iskenyt koiranostajiin vai missä mättää?
|