|
Lähettäjä: Voi v
Päivämäärä: 20.3.26 10:37:09
Mulla on 7v keskikokoinen, voimakas rotu. Ei siedä vieraita koiria, mutta pysyy itsellä hallinnassa. Ei ole useinkaan hoidossa missään, tarve yksittäisiä päiviä vuodessa.
Olen aina aiemmin vienyt suosiolla hoitolaan, koska siellä kaikki sujuu. Nyt kuitenkin viimeisen vuoden aikana yksi maalla asuva sukulaiseni on tarjoutunut ja itse halunnut ottaa koirani hoitoon.
Hänelle olen monesti sanonut, että EI SAA IKINÄ päästää muiden koirien luo. Olen jopa kieltänyt, ettei saa lenkittää vaan laittaa ulkohäkkiin, mikä häneltä löytyy. Sukulainen on vaan sanonut, että tietysti noudattaa ohjeita ja kaikki on kuulema aina sujunut hyvin.
Nyt sitten viime kerralla lipsautti mulle vahingossa, että eihän se mun koirani niin aggressiivinen ole. Hän on kuulema pitänyt aitaamattomalla pihallaan vapaana, vaikka pihan ohi kulkee lenkkipolku, jossa porukka pitää omia koiriaan vapaana. Että ei se niiden kimppuun ole vielä käynyt.
En voi uskoa, että aikuinen ihminen toimii noin piittaamattomasti. Ilmoitin hänelle, että vastaisuudessa vien koirani taas hoitolaan, mistä hän sitten oli niin ihmeissään. Onneksi tuli sanoneeksi asiasta sitten vahingossa, ennen kuin sattui jotain.. Tulin purkamaan tänne tämän kiukkuni aiheesta :)
|