Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Apua, miten en keksi lapselleni synttärilahjaa

Lähettäjä: 13 v synttärit 
Päivämäärä:   19.3.26 19:13:02

Olen yleensä ostanut lapselle lahjaksi yhteistä tekemistä ja sitten lisäksi joku pienempi tavaralahja. Tosin viime synttäreinä sai kampauspöydän, kun sille oli tarvetta ja lasta oli alkanut kiinostamaan hiusten laitto, huulikiillot, body mistit ymv. Tekeminen on ollut esim lasihelmikurssi, patsasmaalausta, savityökurssi, tubeconi liput ymv. Mutta nyt ei oikein löydy mitään meille uutta kivaa vastaavaa. Eikä lapsella oikein ole ollut mitään toiveita mistään isommasta. Vaatteita ei osaa ostaa kysymättä koska on tarkka niistä ja tiedän, että saa melko varmasti sukulaisilta lahjakortteja vaatekauppoihin. Koitin katsoa tapahtumia, mutta ei ollut nyt keväälle mitään kiinostavaa, kun on jo kasvanut ohi tubettajista.

Joten heitelkääpä ideoita josko niistä joku tuntuisi hyvältä vaihtoehdolta.

Re: Apua, miten en keksi lapselleni synttärilahjaa

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   19.3.26 19:14:05

Käykää syömässä ja vaikka jalkahoidossa tai kampaajalla. Tavaralahjaksi osta kirja.

Lähettäjä: 5 lasta 
Päivämäärä:   19.3.26 19:20:17

Minkä ikäinen lapsesi on ?
Mitä harrastaa ?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   19.3.26 19:21:54

Lapsi ei varmaan satu harrastamaan hevosia kun ei kerran isoja toiveita ole :D

Olisiko jotkut tapahtumaliput myöhemmälle vuodelle? Menisitte yhdessä tai lapsi voisi mennä kaverin kanssa.

Päivämäärä:   19.3.26 19:31:33

13 vuotta täyttää. Harrastaa tanssia ja permanto akrobatiaa eli niihinkään liittyvää ei oikein voi ostaa, kun perus treenivaatteet ja juomapullo riittää. Niissä lapselle on ”ihan sama” mitä treeneihin laittaa päälle eli ei innostu mistään tietystä merkistä vaatteissa tai hienosta pullosta. Ei siis ole mitenkään merkkitietoinen jolloin voisi ostaa päheät treenivaatteet.
Ei siis ratsasta :) tykkää kyllä käydä tallilla hoitamassa hevosia ja välillä innostuu lähtemään maastolenkille, mutta ratsastus ei selvästi ole hänen juttunsa.

Tykkää lukea, mutta suositaan kirjastoa, kun kirjoja muutenkin kertyy kotiin ihan liikaa eikä lapsi jaksa kahta kertaa samaa kirjaa lukea.

Lähettäjä: äiti 
Päivämäärä:   19.3.26 19:31:34

No mites lahjakortti sinne kampaamoon jos kerran kiinnostaa hiusten laitto? Ja älä tuputa itseäsi mukaan, vaan kysy haluaako esiteini sinut sinne. 13 on kumminkin sen ikäinen, että haluaa jo vähän "itsenäistyä" eikä välttämättä enää puuhailla äidin kanssa ihan kaikkea. Tuo on kumminkin turvallista tekemistä ilman äitiä, kun pääsee kampaajalle ja voi itse suunnitella omat hiuksensa ammattilaisen kanssa

Päivämäärä:   19.3.26 19:32:55

Toisaalta yhteinen synttärilahjatekeminen voi olla ihana perinne myös itsenäisyyttä kaipaavan teinin mielestä. Itsekseen voi mennä myös jollain toisella kerralla.

Päivämäärä:   19.3.26 19:40:23

Kampaaja on minun mielestäni vähän sellainen perus juttu jossa käydään säännöllisesti. En tiedä miten muilla toimii, mutta kyllä minä olen luottanut jo useamman vuoden, että lapsi osaa itse kertoa minkälaiset hiukset haluaa ja kampaaja osaa ne leikata. Lapsi tosin esittelee minulle aina ennakkoon kuvia minklaiset hiukset toivoo. Minun roolini on ollut huolehtia lapsi oikeasn aikaan paikalle ja maksaa.

Päivämäärä:   19.3.26 19:41:13

Ehkä voisitte käydä teetättämässä kampaukset ja käydä sitten jossain?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   19.3.26 19:41:54

-Fine dining-ravintolaan syömään.
-Leffalippuja, tai menette yhdessä leffaan.
-Kylpyläviikonloppu teille yhdessä.
-Särkänniemen tai Linnanmäen ranneke tai kausikortti.
-Kasvohoitolahjakortti.

Lähettäjä: @ 
Päivämäärä:   19.3.26 19:45:25

Menisikö jotain kiinnostavaa näytelmää teatterissa? Entä baletti jos asutte pääkaupunkiseudulla oopperan lähellä? Oman tyttäreni vein syömään ja balettiin, hän tosin on hieman vanhempi, ha tykkäsi kovasti.

Lähettäjä: Yhyos 
Päivämäärä:   19.3.26 19:48:39

Osaatko "5 lasta" lukea?

Päivämäärä:   19.3.26 19:56:38

TTT:ssa menee Kaunotar ja Hirviö musikaali. Suosittelen lämpimästi. Kävimme ensunnkatsomassa sen työporukalla, ja sitten perheen kanssa. Meidän 12-v ja kaverinsa rakasti sitä.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   19.3.26 20:02:43

Olisiko joku lasten kanssa keittiössä -kurssi hyvä ajatus? Työväenopisto mm järjestää, varmaan muutkin tahot.

Lähettäjä: Mirre 
Päivämäärä:   19.3.26 20:03:19

Entäs sitten yhteinen retki johonkin toiseen kaupunkiin? Hotelliyö aamupaloineen ja sitten jotain mielekästä tekemistä.

Päivämäärä:   19.3.26 20:15:00

Kiitos ällö! Joskus mietin Helsingissä olevaa pizza kurssia jossa valmistetaan napolilaiset pizzat ja sitten herkutellaan ne yhdessä. Tuo voisi olla kiva, lapsi tykkää paljon pizzasta ja on oikea kunnon pizza kriitikko, kun matkustelemme. Joskus nauroimme kun lapsi muisti pienempänä maat/ kaupungit sen mukaan minkälaista ja kuinka hyvää pizzaa sieltä sai.

Lähettäjä: reppu 
Päivämäärä:   19.3.26 20:19:10

Mites melontaretki ensi kesänä?

Päivämäärä:   19.3.26 20:23:18

Menkää kylpylään/laivalle/keikalle tms

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.