Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Onko täällä motoristeja?

Lähettäjä: Mopoilija 
Päivämäärä:   19.3.26 13:18:36

Heipä hei, kiinnostaisi hommata A kortti, mutta mulla ei ole minkäänlaista kokemusta moottoripyöristä. Teininä ajelin paljon skootterilla ja se siitä. Kuinka vaikeaa on kylmiltään lähteä suorittamaan korttia, onko ajaminen vaikeaa? Hieman jännittää ne vaihteet ja kytkimen käyttö ja nään painajaisia siitä että mopedi hyppää alta, vaikka eihän niin käytännössä tapahdu jos ei laske kytkintä irti...
Jos menen ajokurssille niin se on sit suoraan kortti ilman tehorajoituksia. Tietämystä aloittelijalle sopivista pyöristä löytyy lähipiiristä kyllä. Olen haaveillut jo pidemmän aikaa. Olis ihanaa viilettää kesällä sellaisella menemään, mutta samalla mietin, että jos ei homma nappaakaan niin kovasti ja jää vähän turhaksi. Niin siksi ei ole tullut vielä mentyä.

Re: Onko täällä motoristeja?

Lähettäjä: Kawa 
Päivämäärä:   19.3.26 13:23:47

Ajoin pari vuotta sitten A-kortin 27-vuotiaana ja muuten kokemus kaksipyöräisistä oli luokkaa polkupyörä ja teininä skootteri. Autokin on ollut automaatti käytännössä aina eli ei tuntumaa kytkimeen sitäkään kautta. Otin hieman laajemman paketin, jossa oli minimimäärää enemmän ajotunteja, että saa enemmän tuntumaa koko hommaan. Homma meni hyvin ja kytkimen ja vaihteet hoksasi nopsaan. Käsittelykoe kerralla nappiin. Pari kesää olen ajanut ja suurta paloa hommaan ei kuitenkaan syttynyt, mutta töihin tulee nätillä kelillä ajettua kyllä useamman kerran viikossa.

Pyöränä 650 kuutioinen enkä koe, että olisi vielä hetkeen tarve vaihtaa isompaan. Rauhassa opetella pienemmän kanssa useamman vuoden ajan.

Re: Onko täällä motoristeja?

Lähettäjä: Mopoilija 
Päivämäärä:   19.3.26 14:51:02

Kiitos vastauksesta. Tosiaan pyörävaihtoehtoina pyöritelty jo nakuja Yamaha mt-07 ja kawa z650, ei missään nimessä isompaa.

Tuntuu todella vähältä minimimäärä 5 ajotuntia, tai laajemmassa paketissa 8.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.