|
Lähettäjä: xxx
Päivämäärä: 19.3.26 12:31:11
Lupu on oikein oppikirjaesimerkki siitä, että usein toiset naiset eivät osaa samaistua siihen, että toisille naisille kaikki ei ole niin helppoa kuin itselle ja tästä syystä esim. naisgyne ei ole aina se paras vaihtoehto. Ajatellaan, että kyllä nainen naista ymmärtää, mutta näinhän se ei mene. Minullekin on kaverit ihan suoraan sanoneet, että ihmettelivät, miten minä olen kuukautisten aikaan muka niin tuskallisen kipeä, vatsa sekaisin jne. että kun ei heillä ole mikään. Korkeintaan Buranalla pärjää, jos vähän tuntuu.
Mulle alkoi sisätutkimukset olla tosi tuskallisia siinä reilu parikymppisenä, valuin kylmää hikeä kivusta, vuosin verta tutkimuksen aikana ja monta päivää sen jälkeen jakui kivut ja vuodot. Kukaan ei tajunnut, mistä se johtuu, ihmettelivät vaan, miten se voi noin sattua ja mikä tässä nyt on kun vuotaa aivan hulluna.
Endometrioosihan se lopulta oli (miesgyne löysi, naiset laittoi stressin ja ibs piikkiin...) ja nyt leikkauksen jälkeen sisätutkimukset on olleet paljon kivuttomampia enkä enää vuoda vaikka sisätutkimus ja ultraaminen vielä nykyäänkin provosoi kipuja pitkäksi aikaa jälkeenpäin (arpikudosta ja kiinnikkeitä), mutta tosi lieviä nykyään.
Itse aiheeseen - kivusta huolimatta olen papakokeissa aina käynyt, paitsi nyt kun käyn säännöllisesti tuon endon takia gynellä ja samalla otetaan nuo papakokeetkin tarvittaessa vaikka seksielämä aika olematon. Kohdunkaulansyöpä on kuitenkin aika petollinen ja vaarallinen, kyllä sitä kannattaa seurata kun mahdollisuus on.
|