|
Lähettäjä: Viiva
Päivämäärä: 18.3.26 13:28:25
Meillä on 3,5-vuotias lapsi, joka on silloin tällöin mummolassa. Vuosi sitten, lapsen ollessa 2,5-vuotias, sain tietää että lapsen mentyä nukkumaan oli alkoholia maisteltu puolisen pulloa viiniä. En todellakaan hyväksy tällaista, olin heti yhteydessä mummoon että lapsesta vastuussa oleva aikuinen on aina täysin selvä. Piste. Mummo tästä loukkaantui, ja vastasi että yritänkö vihjailla ettei hän huolehdi lapsesta. Vastasin, että en yritä, vaan ilmoitin rajat jotka asetan vanhempana suojellakseni lasta ja jos niihin ei sitouduta, niin lasta ei hoideta. Tähän en saanut vastausta, mutta oletin asian menneen perille. Nyt lapsi oli yökylässä ja sanoi mummon juoneen kaksi sandelssia (papalla on usein sandelssia mökin portaikossa niin jäänyt lapselle mieleen, tietää tasan mikä on kun kaupassakin sanoo aina että papan sandelssit). En nyt tiedä mitä mieltä olisin. Joo, lapsi voi sanoa väärin, ainakin määrät, mutta en usko että on ainakaan kokonaan keksinyt tätä. Tuon ikäiseltä ei kuitenkaan voi ruveta "tenttaamaan" mitään. Toisaalta olen @!#$ pettynyt, että mummon on pakko ottaa kun lapsi siellä on, toisaalta en nyt tiedä onko joku saunaolut niin paha mistä jaksaisin metelin nostaa. Useampi olut on ongelma. Toisaalta olin asettanut rajat, että lapsen siellä ollessa en hyväksy juomista. Toisaalta tuntuu nipolta lähteä lapsen puheiden perusteella tenttaamaan montako on juotu. Kyseessä on siis anoppi, miehen äiti. Miehen kanssa en ole vielä asiasta jutellut, kun on töissä ja yritän tässä nyt itsekin jäsentää asiaa. Anoppi asuu yksin eli on ainoa lapsesta vastuussa oleva aikuinen silloin kun lapsi siellä on. Mitä mieltä on hötöraati?
|