Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ok mekko häihin?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   17.3.26 22:35:06

Kaverilla elokuussa häät. Mulla ei mitään häihin kelpaavaa vaatetta ole, ei ole tarvinnut häissä käydä kuin varmaan kerran pikkutenavana ja ikää vähän päälle 40 v. Vähän hukassa hääpukeutuminen ja muutenkin ei oikein tietoa miten häissä toimitaan ja miten ne etenee. No, tänään kaupasta nappasin hätävaraksi tälläsen mekon jos ei muuta tässä kesän aikana kohdalle osu. Ja kroppa tosiaan sellainen että mikä tahansa ei näytä päällä hyvältä. :D

https://www.zizzi.fi/midimekko-varikkaalla-
lehtikuviolla-vaaleanpunainen-M54703A9990.html

Että onko ihan ok vaate häihin? Mekko muutenkin vähän vieras vaate mulle, niin mietityttää kuinka osaa olla mekko päällä koko päivän. Mutta ei kai farkut jalassa voi häihin mennä. :'D

Re: Ok mekko häihin?

Päivämäärä:   17.3.26 23:07:51

Ei, farkut jalassa ei voi mennä häihin.

Tuo linkin mekko käy vapaamuotoisiin, rentoihin maalaishäihin.

Mun on nyt pakko kysyä, että eikö kotona enää sinun ikäisillekään ole opetettu juhlapukeutumista ja etikettiä.

Mitä sun vanhemmat pukivat päälleen, kun lähditte perheenä juhliin?

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   17.3.26 23:25:05

Tuo mekko sopii kyllä varsin hyvin häihin kuin häihin. Mikä tuossa edellisen kommentoijan mielestä on sellaista, ettei sopisi ja voisitko sitten linkittää omasta mielestäsi sopivan mekon häihin?

Lähettäjä: ??? 
Päivämäärä:   17.3.26 23:30:59

Ihme mussutusta tuo "eikö kotona opetettu".... Juu ei kaikille todellakaan opeteta ja meininki monessa asiassa muuttunut kasari-ysäriltä tähän päivään muutenkin. Meillä ysärillä vielä tupakoitiin sisällä, mutta en näitäkään vanhempieni oppeja ole noudattanut.

Farkut alkaa muuten nykyyän leggari-trikoomaailmassa olla sitä parempaa ja siistimpää pukeutumista. Siis ihan aikuisten oikeesti niinku.

Ainiin vastaus kysymykseen: Aloittajan mekko on tavisihmisten häihin aivan ok.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.3.26 23:34:49

Hyvin sopisi häihin joissa olen itse ollut vieraana elämäni aikana. Eikä niitäkään ole kuin yhden käden sormilla laskettuna.

Päivämäärä:   17.3.26 23:34:52

Ostin itte muuten yli 10 vuotta sitten häihin 130e maksavan mekon kun ajattelin että onpahan sitten semmoinen parempi mekko olemassa, kyllähän siihen kannttaa sijoittaa! No enpä ole toista kertaa elämässäni sitä sitten tarvinnut.

Päivämäärä:   17.3.26 23:41:09

Luulen että ihan rennot maalaishäät tulee olemaan. Ja ei kyllä mitään mielikuvaa lapsuusajan juhlista ja niiden pukeutumistavoista. :D Eipä sitä taidettu oikein täällä maalla missään juhlissa käydäkään. Mä en edes oikein sukulaisten pönötysjuhlista välittänyt, niin en tainnut teini-iästä lähtien juhlissa käydä tai sitten vietin suurimman osan ajasta jossain makkarissa kirjaa lukien kun en jaksanut vaan istua jossain sohvalla montaa tuntia kuuntelemassa aikuisten juttelua ja odottamassa koska kutsutaan kahvipöytään. Vähän mietin kuinka jaksan tuolla häissäkin olla kun en montaa ihmistä tunne.

Lähettäjä: öodfkh 
Päivämäärä:   17.3.26 23:46:21

Vaikee joskus kestää tätä suomalaisten junttien hölötystä. No, onneksi muunkinlaisia ihmisiä on.
MITEN voi olla yli 40v ihminen jolla ei ole käsitystä juhlapukeutumisesta eikä siitä miten "häissä ollaan"!!!
Täysin vailla kotikasvatusta? Just puusta pudonnut?

Päivämäärä:   17.3.26 23:57:20

"MITEN voi olla yli 40v ihminen jolla ei ole käsitystä juhlapukeutumisesta eikä siitä miten "häissä ollaan"!!!"

Sivistän sua aiheesta kun et itse näköjään osaa ajatella:

- Kaikilla ei ole iso suku eli sitä kautta vähemmän juhlia

- Kaikilla ei ole isoa ystäväpiiriä joten "kaverihäitä" ei ole paljoa

- Tai ne kaverit ovat samanlaisia möllöttäjäpskajuntteja kuin esim. aloittaja sun mielestä on, eivätkä järjestä hääjuhlia vaikka menisivätkin naimisiin. Tosin tuskin edes naimisiin pääsevät koskaan koska ovat pskajuntteja :(

Lähettäjä: D 
Päivämäärä:   18.3.26 00:14:27

Tuo verho näyttää mummon pussilakanasta ommellulta kaavulta. Häihin mieluummin yksiväristä ja ryhdikkäämpää kangasta. En myöskään usko että tuo malli näyttää hyvältä kenenkään päällä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.