Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Väsyttääkö eri allergialääkkeet erintavalla vaik

Lähettäjä: Vaikuttava-aine? 
Päivämäärä:   17.3.26 17:39:23

Syön setieitsiiniä ympäri vuoden aamuin illoin allergiaoireiden takia. Useamman vuoden söin saman lääketehtaan valmistetta, kun se on ollit halvin. Nyt on ollut eri firman valmistetta, kun se oli viimeksi edullisin. Näissä siis sama määrä samaa vaikuttavaa ainetta. Olen ollut jotenkin todella väsynyt viime aikoina ja aloin pohtimaan johtuisiko tuosta lääkkeen vaihtamisesta vaikka periaatteessa pitäisi olla sama valmiste. Voiko siis jokin apuaine ymv olla se joka väsyttää tässä lääkkeessä? Tätä aloin pohtimaan, kun joskus farmaseutti ihmetteli miten pysyn hereillä noin isolla annoksella. En ole ikinä aikaisemmin epäillyt, että tämä lääke väsyttäisi. Nyt asia tuli mieleen, kun on ollut pidempään kausi, että olen vain ihan hiton väsynyt aamusta iltaan. En kuitenkaan ole pistänyt sen tarkemmin mieleen iskikö väsymys kun vaihdoin lääkettä vai jo aikaisemmin.

Re: Väsyttääkö eri allergialääkkeet erintavalla vaik

Lähettäjä: Veeras 
Päivämäärä:   17.3.26 17:48:40

Lääkkeestä voi alkaa tulla haittavaikutuksia vuosienkin käytön jälkeen vaikkei olisi aiemmin tullut, tuossa tapauksessa on todennäköisemmin siitä kyse :/

Lähettäjä: Jaa 
Päivämäärä:   17.3.26 17:55:13

Desloratadiini ei väsytä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.3.26 18:11:24

On niissä eri merkkien samoissa valmisteissa eroa. Joskus vaihdoin jonkun masennuslääkkeen rinnakkaisvalmisteeseen ja muutaman viikon päästä vikkelästi kalliimpaan versioon takaisin, ero oli niin iso vaikka tuotteen pitikin olla sama.

Ja jos sitä aikaisemmin käytössä olevaa on edelleen myynnissä, niin asiahan on varsin helppo selvittää.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   17.3.26 18:24:30

Vitallisesti eri merkkien rinnakkaisvalmisteiden tehossa ei pitäisi olla eroja, mutta oikeasti moni käyttäjä niitä havaitsee.

Lähettäjä: Kiitos Histec 
Päivämäärä:   17.3.26 18:40:36

Olen tullut vuosien mittaan yliherkäksi setiritsiinille.Siksi olen käyttänyt Histeciä jo vuosien ajan ns.unilääkkeenä allergian lisäksi. Aina välillä on tarve nukkua hyvin ( vaihdevuosissa varsinkin) ja sen tuo lääke kyllä takaa!
Oikein erinomaista mielestäni.
Kannattaa ottaa jo alkuillasta.Histec on kuitenkin parempi allergialääke minulle kuin väsyttämätön Revitelle. Saan sillä poskiontelovaivat parhaiten kuriin.
Vuosien mittaan myös allergiani ovat muuttuneet. Ennen leppä oli pahin heti keväällä ja nykyisin en edes huomaa sen vaikutusta. Pujo syksyllä ja eri homeitiöt ovat tulleet tilalle.
Joten totean että kaikenlaista voi tulla vastaan niin lääkkeiden kuin itse sairauden eri vaiheissa.

Lähettäjä: t 
Päivämäärä:   17.3.26 18:42:21

Erintavalla?!

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.