Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ah, vihdoin joku sanoo sen ääneen!!

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   17.3.26 11:26:47

https://areena.yle.fi/1-77437330

En tiedä miksi mua on vtuttanut jo pitkään se, että tässä ajassa pitää raitistella, sievistellä, olla fitness ja wellness ja paras versio itsestään. Mitataan unta, ja sykettä ja vaikka ties mitä d-vitamiinitasoja. Aamu pitää aloittaa powersmoothiella ja chian siemenillä ja tavoitteena ens kaudelle vähintään puolimaratooni. Että bilettäjät on säälittäviä ja noloja ja pilaavat terveytensä ja elämänsä.
Inhoan ahdasmielistä mustavalkoajattelua yli kaiken ja sitä että sut halutaan tunkea ja jopa itse halutaan tunkea itsensä tiettyyn laatikkoon. Terveyden ja terveen elämäntyylin korostaminen on mun mielestä mennyt liian pitkälle.

Re: Ah, vihdoin joku sanoo sen ääneen!!

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   17.3.26 11:47:41

Olet ap asian ytimessä ja NIIIIIIIN oikeassa. Itse elän liikkuen ja leväten miten hyvältä tuntuu, enkä postaa somepaskaan mitään mun elämästä. Kun tunnen oloni hyväksi, olen onnellinen.

Lähettäjä: Hoikka 
Päivämäärä:   17.3.26 12:09:54

Mä kyllä myös inhoan yli kaiken tuota "ole paras versio itsestäsi" -hokemaa ja ajatusmaailmaa. Elän kyllä perusterveellistä ja aktiivista elämää, mutta ei sitä tarvitse missään kurimuksen toisessa ääripäässä elää.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.3.26 12:16:13

Joo, ja millä perusteella tehosuorittava fitness-ihminen on paras versio itsestään? Onko aina parempi, jos suorittaa elämää oikeaoppisemmin jonkun ulkoapäin annetun kriteerin mukaan?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   17.3.26 12:22:54

Eniten ihmetyttää, miksi ihmiset nykyään imee somesta yhtään mitään vaikutteita? Tehkää mitä teette, antakaa muiden elää terveellisesti, jos haluavat, ei teidän ole pakko. Rauha.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.3.26 12:35:03

"Olla paras versio omasta itsestään" on mielestäni yksi eniten väärinymmärretyistä lauseista. Mielestäni se on todella hyvä ohje, mutta vain oikein ymmärrettynä. Jos ajatellaan, että sen pitäisi tarkoittaa jotain suorituskykyään ja terveyttään maksimoivaa superihmistä, mennään mielestäni metsään.

Jokaisen paras versio omasta itsestään näyttää erilaiselta, koska me kaikki olemme erilaisia. Jonkun paras versio voi olla suorittava uraohjus, toisen lempeä ja omistautuva äiti lapsilleen ja kolmannen omavaraisteleva erakko keskellä metsää. Paras versio sinusta elää rohkeasti juuri Sinun näköistäsi elämää, sellaista joka tekee juuri sinut onnelliseksi.

En itsekään kyllä tykkää siitä, että paras versio usein liitetään vain jonkinlaisiin täydellisiin supersuorittajiin. Minun paras versio omasta itsestäni ei ainakaan ole sellainen. En saa siitä mitään irti. Toki onnellisena on helpompi tehdä hyviä päätöksiä esim. ravinnon ja liikunnan suhteen, mutta itselläni se on lähinnä onnellisuuden sivutuote, ei tavoite itsessään. Ja onnellisuus kumpuaa siitä, että pyrin elämään kuin paras versio omasta ainutlaatuisesta itsestäni, ei versio kenestäkään muusta.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.