|
Lähettäjä: ...
Päivämäärä: 17.3.26 10:20:25
Kävin papakokeessa jossa todettiin taas että HPV on positiivinen. On ollut siitä asti kun sitä on seulottu, eli siitä vuodesta kun täytin 35. Samoin tuolloin kun olin 35 minulla todettiin solumuutos, joka poistettiin loop-hoidolla. Tuon vuoden keväällä minulla oli myös kondylooma (ensimäinen sp-tautini ikinä). Olin tuolloin aika tuoreessa parisuhteessa, josta oli jätetty kumit pois jos se merkkaa jotain.
HPV:n pitäisi parantua itsestään parissa vuodessa, mutta joka kerta se on ollut minulla positiivinen. Seuraava kontrolli on kahden vuoden päästä.
Google ei anna kuin että jos HPV on 7 vuotta positiivinen, riski kohdunkaulansyöpään nousee. Minulla se on todettu kuusi vuotta sitten ja sehän on voinut olla positiivinen jo aiemmin. Eikö minun pitäisi päästä vuosittain tsekkaukseen?
Oon nyt vähän ahdistunut tästä varsinkin kun google kertoo vain että tää parantuu yleensä ja vasta 7v kohdalla on riski, mutta enkö ole koko ajan riski? kun tuotahan ei ole tutkittu minulta edes ennen kuin 2020 (tai merkintää ei ainakaan ole kannassa).
|