|
Lähettäjä: -
Päivämäärä: 16.3.26 23:08:41
Tottakai menisin. Kurssin sisältö, valmentajan kokemus ja luonne ovat merkittäviä asioita, ulkonäkö ei.
Koirien liikuttamiseen ja aktivointiin on paljon muitakin keinoja jotka ovat vieläpä paljon parempia kuin hihnakävely, joka ei aikuista tervettä koiraa kyllä väsytä. Sitä paitsi perheessä tai lähipiirissä voi olla ihmisiä jotka käyvät koiran kanssa vaikka juoksu- tai pyörälenkillä.
Olen itsekin ollut erittäin ylipainoinen koiranomistaja (edelleen ylipainoinen, ei enää koiraa) ja uskallan kyllä väittää että minun koirani sai keskivertokoiraa enemmän aktiviteettia. Ne jotka eivät tienneet asiasta näkivät vain meidät pikkulenkeillä ja ajattelevat varmaan että voi koiraparka kun lihava ja laiska omistaja ulkoiluttaa vain korttelin ympäri, mutta mitä he eivät nähneet on vapaana liikkuminen yksin ja kaverien kanssa, tokotreenit useamman kerran viikossa, jäljestys ja muu aktivointi, mm. ruoan antaminen kongista.
Että juu, ne hitaat hihnalenkit on haistelua varten ja vapaana juoksu tai pyörälenkki liikuntaa varten. Ei mun tarvi juosta että koira voi juosta:D
|