Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Umpikujassa (työ, ahdistus, suorittaminen)

Lähettäjä: peltiheikki 
Päivämäärä:   16.3.26 11:31:09

Olen ollut samassa työpaikassa töissä vuodesta 2012 asti ja alani sekä työnkuvani on kokenut suuria murroksia kehittyvässä maailmassa. Olen aiemmin jaksanut pysyä mukana, mutta tällä hetkellä tuntuu että en enää jaksa enkä pysty. Minua kuvottaa kun mainitaankin sana tekoäly. Minun pitäisi myös jaksaa jatkuvasti kehittää uusia ideoita ja työnantaja myös olettaa minun seuraavan vapaa-ajallakin kaikkea alaan liittyvää. Olen vasta 36 ja tehnyt töitä 17-vuotiaasta asti ja suorittanut, suorittanut ja suorittanut. Opiskellessani tein kahta työtä samaan aikaan eikä vapaata ollut. Olen asuntoloukussa, koska minulla ja puolisollani on vielä kerrostaloasunnostamme velkaa 100 000 euroa, putkiremontti valmistui juuri vastikään ja asuntojen hinnat ovat siinä jamassa, että jäisimme velkaa pankille jos joku tämän asunnon ostaisi. Opiskelu ja alanvaihto on vain kaukainen haave, koska aikuiskoulutustuki poistettiin. Ei ole varaa. Säästöjä meillä on vasta vähän ja minulla on luottokorttivelka jonka aion maksaa tänä vuonna pois.

Haaveilen työstä, joka olisi fyysistä ja yksinkertaista eikä vaatisi mitään aivotyöskentelyä. Olen aivan finaalissa.

Tuntuuko muistakin toivottomalta? Mihin tämä yhteiskunta on menossa?

Re: Umpikujassa (työ, ahdistus, suorittaminen)

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   16.3.26 11:36:28

Unohtuiko iästä 20 vuotta vai miten kolmekymppiselle on tekoälyn käyttö liian vaikeaa?

Lähettäjä: Ll 
Päivämäärä:   16.3.26 11:36:37

Oletko saman työnantajan palveluksessa kuin minä? Ihan hengästyttää nämä jatkuvat muutokset, tuskin koskaan parempaan suuntaan.
Näin hevospalstalla voi todeta, että konkreettista paskanlappamista saa sentään tehdä tallissa. On rentouttavaa vaikka ei tuottavaa. U

Lähettäjä: peltiheikki 
Päivämäärä:   16.3.26 11:44:04

* En voi sietää tekoälyä, kelpaako? Teen luovaa työtä ja tekoälyn käyttäminen puistattaa.

LI: Ehkä ollaankin samassa :D Mutta moni firma tuntuu elävän nyt jäätävää murroskautta. Lappaisin niin paljon mielelläni vaikka sitä paskaa ja nostaisin puolet pienempää palkkaa, mutta ei ole ajokorttiakaan niin tallityöt eivät oikein ole vaihtoehto :(

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.3.26 11:55:47

”En voi sietää tekoälyä, kelpaako? Teen luovaa työtä ja tekoälyn käyttäminen puistattaa.”

Tuttu tunne. Työnantaja olettaa, että minä käyttäisin tekoälyä ja etsisin tapoja, joilla tekoäly voisi helpottaa työtäni. Toisinsanoen minun pitäisi etsiä tehtäviä, joissa tekoäly voisi minut korvata. On se kumma, etten haluaisi sahata omaa oksaani :D

Lähettäjä: täti 
Päivämäärä:   16.3.26 12:01:14

Tämä voi olla huono idea, jos olet jo väsynyt ja arki kiireinen, mutta miten ois esim. opinnot avoimessa?

Lähtisit tekemään omaan tahtiin opintoja alalta, minne haluaisit työllistyä. Ne voisi tarvittaessa hyväksilukea tutkintoon hakeutuessa.

Haluaisin myös muistuttaa, että vaikka nyt asuntoa myydessä tulisi tappiota, niin toisaalta nyt saat myös edullisemmin sen uuden asunnon. Tappio ei olekaan välttämättä niin iso oikeasti.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   16.3.26 12:06:30

Pystyisitkö hommaamaan sen ajokortin ja mielellään vaikka ihan kuorma-auto tai rekkakortin? Voisit päästä ihan erilaisiin töihin ja kuitenkin suht hyville palkoille. Kuljetusala vaatii kyllä aivotyöskentelyä, mutta se on loogista konkreettista tekemistä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.