|
Lähettäjä: peltiheikki
Päivämäärä: 16.3.26 11:31:09
Olen ollut samassa työpaikassa töissä vuodesta 2012 asti ja alani sekä työnkuvani on kokenut suuria murroksia kehittyvässä maailmassa. Olen aiemmin jaksanut pysyä mukana, mutta tällä hetkellä tuntuu että en enää jaksa enkä pysty. Minua kuvottaa kun mainitaankin sana tekoäly. Minun pitäisi myös jaksaa jatkuvasti kehittää uusia ideoita ja työnantaja myös olettaa minun seuraavan vapaa-ajallakin kaikkea alaan liittyvää. Olen vasta 36 ja tehnyt töitä 17-vuotiaasta asti ja suorittanut, suorittanut ja suorittanut. Opiskellessani tein kahta työtä samaan aikaan eikä vapaata ollut. Olen asuntoloukussa, koska minulla ja puolisollani on vielä kerrostaloasunnostamme velkaa 100 000 euroa, putkiremontti valmistui juuri vastikään ja asuntojen hinnat ovat siinä jamassa, että jäisimme velkaa pankille jos joku tämän asunnon ostaisi. Opiskelu ja alanvaihto on vain kaukainen haave, koska aikuiskoulutustuki poistettiin. Ei ole varaa. Säästöjä meillä on vasta vähän ja minulla on luottokorttivelka jonka aion maksaa tänä vuonna pois.
Haaveilen työstä, joka olisi fyysistä ja yksinkertaista eikä vaatisi mitään aivotyöskentelyä. Olen aivan finaalissa.
Tuntuuko muistakin toivottomalta? Mihin tämä yhteiskunta on menossa?
|