Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miten puhelinasiat eu:n ulkopuolella

Lähettäjä: Matkalla 
Päivämäärä:   16.3.26 08:58:34

Olen lähdössä ekaan kertaa eu:n ulkopuolelle matkalle ja aloin miettiä että miten toimia puhelimen kanssa.

Nettiä kannattaa ilmeisesti käyttää vain jos on ilmainen WiFi tarjolla ja kaikki kartat ym kannattaa ladata puhelimeen jotta voi käyttää offlinena.

Reissussa olen nyt vain viikon joten paikallista liittymää en hommaa, mutta oletteko pidemmille matkoille ottaneet paikalliset prepaid (?) liittymät? Joskus tarkoitus lähteä ehkä useamman viikonkin mittaiselle reissulle.

Vinkkejä? Kokemuksia?

Re: Miten puhelinasiat eu:n ulkopuolella

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   16.3.26 09:00:39

Hommaa paikallinen prepaid – julkiset wifit ei ole turvallisia. Käytä lisäksi VPN:ää.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.3.26 09:07:50

Riippuu maasta. Jossain maissa ilmaisia wifejä on vähän jokaisessa paikassa eri yrityksissä kuten Saksassa. Ja turvallisia. Riippuu varmasti maasta missä on enemmän epäturvallisia wifejä eli missä skämmäämistä tapahtuu enemmän. Jossain Eqyptissä en luottaisi.

Kannattaa myös tsekata oma liittymä miten on. Itsellä saa käyttää 2GB maksutta kuukaudessa ulkomailla. Puhelin varoittaa kun meenaa mennä yli mutta en tiedä varottaako kaikki puhelimet että saa kattoa tarkkaan ellei tosiaan käytä sitten ilmaista wifiä.

Lähettäjä: Matkalla 
Päivämäärä:   16.3.26 09:56:23

"Nettiä kannattaa ilmeisesti käyttää vain jos on ilmainen WiFi tarjolla"

Tällä tarkoitin esim hotellin wifiä. Näissä taitaa yleensä olla salasanat joten eivät ole julkisia. Ei ole Egypti tai vastaava mihin olen menossa vaan länsimaa.

Oman liittymän asiat toki jo tiedossa. Sinänsä en puhelinta mihinkään reissussa tarvitse, vaan voin tarvittavat ladata jo kotonakin, mutta tietysti aina voi tulla joku tilanne että haluaa tsekata jotain.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.