Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Suututin työkaverit

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   15.3.26 20:58:20

Olen onnistunut suututtamaan ihmisiä työpaikallani. Syynä tähän on se, että olen pyytänyt heitä olemaan tekemättä tiettyjä asioita ja tälle pyynnölle on kyllä ihan järkiperustelut. En viitsi kirjoittaa tähän mitä nämä asiat ovat koska siitä minut voitaisiin tunnistaa jos joku työpaikaltani tätä sattuisi lukemaan. Olen tietysti miettinyt, että olenko kohtuuton kun olen tästä sanonut, mutta olen jopa kysynyt asiasta tuttaviltani ja kaikki ovat olleet sitä mieltä, että en ole kohtuuton.

Nyt minulle kuitenkin ollaan loukkaantuneita ja koen, että oli iso virhe mennä sanomaan. Pitäisikö minun pyytää anteeksi vai annanko silläkin itsestäni vain oudon kuvan? Voikohan tätä enää korjata vai onko minulla nyt ikävän ihmisen maine pysyvästi?

Re: Suututin työkaverit

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.3.26 21:02:03

Jos sulla oli vedenpitävät perusteet miksi asioista sanoit, ei tarvitse pyydellä anteeksi. Antaa vihata.

Päivämäärä:   15.3.26 21:04:06

Kyllä sille oli perusteet. Mutta koen, että minussakin on varmasti vikaa kun se aiheutti näin suurta loukkaantumista. Lisäksi työpaikalla on ikävä olla kun minua kai pidetään nyt hankalana tyyppinä.

Lähettäjä: Hjlg 
Päivämäärä:   15.3.26 21:04:28

Kuuluuko muiden ohjaaminen ja/tai johtaminen n osana tehtäviisi? Jos ei, asia sen henkilön tai tahon hoidettavaksi jolle asia kuuluu. Tilanteesta riippuu, miten sinun on asianmukaista toimia. Esimerkiksi tiimissä voi olla ok tuoda tai jopa toivottua nostaa esiin kehittämisehdotuksia avoimesti, oli tiimin jäsenen rooli mikä tahansa.

Juttele esimiehelle tai HR-vastaavalle tilanteesta, älä jää yksin jos olet täysin varma loukkaantumisesta.

Päivämäärä:   15.3.26 21:06:09

Olen sanonut tästä siksi, että se vaikuttaa suoraan minun työhöni. Muuten en tietenkään puuttuisi.

Lähettäjä: Jaa 
Päivämäärä:   15.3.26 21:32:30

Tottakai pyydät anteeksi, jollet halua että välit on lopullisesti huonot. Etkä enää toista samaa.

Päivämäärä:   15.3.26 21:40:21

Vaikea kommentoida kun ei tiedä mitä ole pyytänyt.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   15.3.26 21:40:31

Mahdotonta arvioida kohtuuttomuutta kun ei tiedä yhtään miten paljon pyyntösi menee ns. toisen ihmisen alueelle

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.3.26 21:55:55

Aloituksessa kerrotun perusteella täysi mahdottomuus ottaa kantaa suuntaan tai toiseen.

Päivämäärä:   15.3.26 21:58:26

En usko, että kovin moni täällä pitäisi asiaa itsessään hirveän kohtuuttomana, mutta siitä huolimatta olisi kai ollut parempi olla sanomatta. Ja mietinkin nyt, että onkohan tämä vaikutus peruuttamaton ja minulla vaikean ihmisen maine pysyvästi.

Nuorempana minulla oli ristiriitatilanteissa tapana pyydellä vuolaasti anteeksi ja yrittää selittää asioita, mutta jossain vaiheessa opin, että onnistuin sillä usein vain pahentamaan tilannetta ja antamaan itsestäni omituisen kuvan. Tämän takia mietinkin, että pahentaako anteeksipyyntö eli asian uudestaan esille ottaminen tilannetta vai olisiko vain parempi olla hiljaa ja odottaa, että se unohtuisi?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.