Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Pitopaikkatunnus

Lähettäjä: Ja vieraat hevoset 
Päivämäärä:   15.3.26 13:44:59

Minulla vanhempi navetta ollut tyhjänä. Siellä on Pihatto tyylinen ulkoilualue ja muutama karsina. Ystäväni oli väliaikaisesti ilman paikkaa hevosille en ja ehdotti että hän toisi hevosensa siihen vanhaan rakennukseen ja hoitaisi sekä ruokkisi itse kaiken, minun vastuulleni ei jäisi mitään. Ja se oli ok ja hevoset ilmaantuivat ja laitoin ne minun pitopaikkatunnuksen alle.
Nyt tässä syksyn talven aikaan olen huomannut että hevoset saattavat olla ilman vettä, heinää ja karsinoita ei ole siivottu aikoihin.
Hevoset ovat vielä lihassa eikä veden puute ole kuin hetkittäistä.
Olen miettinyt että jos elsu ilmoitus tulee niin onko se omistaja vai minä pitopaikan omistajana joka siitä on vastuussa.
Minä olen päivät muualla töissä ja omat 2 on pihatossa jossa taas jatkuva vedensaanti ja heinä vapaasti.

Re: Pitopaikkatunnus

Lähettäjä: :: 
Päivämäärä:   15.3.26 13:51:32

Sinä vastaat.

Lähettäjä: juu-u 
Päivämäärä:   15.3.26 13:53:41

Kyllä se sinun vastuulla on sinun pitopaikassasi.

Varmastikaan teillä ei ole mitään kirjallista sopimusta tms millä voisit edes puolustaa itseäsi jos ongelmia tulee.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   15.3.26 14:03:14

No nehän ovat sen vastuulla kuka niistä huolehtii. Pitopaikkatunnus vaan paikka jossa niitä pidetään. Ystävä saa elsut niskaansa jos sellaisia tulee koska hänen hevoset ja hän niistä huolehtii ja on vastuussa. Hevoset kuitenkin saavat ruokaa yms etteivät ole heitteillä vaikka pientä laiminlyöntiä onkin.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   15.3.26 14:05:08

Tuosta tietty hyvä olla joku sopimus ettei ystävä voi sinua syyttää.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   15.3.26 14:10:26

"Olen miettinyt että jos elsu ilmoitus tulee niin onko se omistaja vai minä pitopaikan omistajana joka siitä on vastuussa."

Siis sinä olet vastuussa siitä, että teet tarvittaessa eläinsuojeluilmoituksen jos näet kärsiviä eläimiä. Et ole vastuussa niiden hoidosta, mutta et saa seistä tumput suorina vieressä katsomassa kärsiviä eläimiä.

Lähettäjä: Tiku82 
Päivämäärä:   15.3.26 14:20:24

Sen vastuulla kuka niistä huolehtii. Tuollaisessa tapauksessa se voidaan katso että olet sinä koska hevoset sinun tallissa. Kirjallinen sopimus kannattaisi olla tuosta mikä on kenenkin vastuulla.

Tosin jos tilanne alkaa olemaan siinä pisteessä että pelkäät siitä tulevan seuraamuksia sinulle niin tee hyvä ihminen elsu kaveristasi. Tietenkin ensin kannattaa keskustella kaverin kanssa että olet huolissasi hänen jaksamisestaan.

Lähettäjä: juu-u 
Päivämäärä:   15.3.26 14:25:39

Juuri noin kuten Tiku82 sanoo. Ota hyvä ihminen puheeksi sen kaverisi kanssa nuo asiat!

Lähettäjä: Veea 
Päivämäärä:   15.3.26 16:09:29

Eikös hevoset ole sen vastuulla joka ne omistaa. Koska et ole omistaja niin että niistä vastuussa voi olla?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.