Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Eksä kaverina

Lähettäjä: letgo 
Päivämäärä:   14.3.26 12:41:41

Erottiin ihan hyvissä väleissä ja kavereina. Suhteen viimeiset vuodet oli itselleni todella raskaita, koska "kannoin" molempien tunnekuormaa suhteesta. Erosta jo yli puoli vuotta aikaa ja tuntuu että vihdoin alan löytämään itseäni. Tässä myös työstänyt niitä negatiivisia asioita mitä suhteessa oli, jotta voisin päästää niistä irti. Suhteesta ei jäänyt mitään yhteistä, kuten lapsia.

Erotessa sanoin, että ei oltaisi yhteydessä vähään aikaan jotta saadaan käsiteltyä ero loppuun myös tunnetasolla. No, eksä kuitenkin laittanut somessa viestiä säännöllisin väliajoin. Vastaan asiallisesti, mutten jatka keskustelua. Jotain reelsejä on myös lähettänyt, mutta niihin en ole reagoinut lainkaan. Itse en ole laittanut hänelle viestiä, korkeintaan tykännyt yksittäisistä somejulkaisuista.

Tämä säännöllinen viestittely eksän puolelta vaikuttaa minuun negatiivisesti ja nostattaa aina niitä samoja ikäviä tunteita joita koin suhteen viimeisinä vuosina. Tuntuu että pääsen veden pinnan yläpuolelle ja hyvään fiilikseen ja sitten nämä yhteydenotot vetävät minut takaisin alas. Ihan kuin johonkin ikävään muottiin.

Miten sanon asiallisesti, että älä ole minuun yhteydessä? En haluaisi koko ihmissuhdetta katkaista, mutta päästä elämässä eteenpäin. Eksä ei osaa tunteistaan puhua, joten tuntuu turhalta selittää tätä näin pitkästi hänelle. Vinkkejä ja näkökulmia kehiin kiitos!

Re: Eksä kaverina

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   14.3.26 12:45:30

Sano että tarvitset aikaa toipua erostanne, ja että toivot ettei hän ole sinuun yhteydessä. Kerro että olet yhteydessä häneen kun/jos sinusta tuntuu siltä, että se on jotain mihin kykenet.

Aika auttaa. Voi olla että menetät halusi olla hänen kaverinsa sen aikana, tai sitten ehkä vuoden päästä voitte taas olla yhteydessä ihan kavereina. Nyt tarvitset kuitenkin aikaa ja tilaa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.3.26 12:49:27

Miten ja miksi ajattelit säilyttää tuon ihmissuhteen, jos et halua että ex pitää yhteyttä ja ne yhteydenotot saa voimaan pahoin? Pyydät lopettamaan yhteydenotot ja laitat estoon jos ei pyyntöäsi kunnioita.

Päivämäärä:   14.3.26 13:11:17

Vaikka suhteessa oli huonoja asioita, siinä oli myös hyvää ja ihmisenä eksä on muutoin hyvä kaveri. Estokin käynyt mielessä, kun viimeksi kehui ulkonäköäni. Rajasin sitten niin, ettei näe kaikkia julkaisujani.

Seuraavan kerran jos laittaa viestiä, niin pyydän antamaan mulle tilaa. Vaikeaa, kun tuntuu että eksä häilyy siinä kaveri suhteen rajoilla. Itse saan olla taas tässäkin se, joka asettaa selvyyden kun toinen ei siihen kykene.

Lähettäjä: juu-u 
Päivämäärä:   14.3.26 13:15:02

Aloittajan varmaan pitäisi tehdä luopumistyö exän suhteen loppuun. Miksi pidät sitä exää löysässä hirressä?

Esim tuo - ehdottama että sanoa exälle että ei saa olla yhteydessä mutta minäminäminä otan yhteyttä jos koen sen tarpeelliseksi. Ei noin voi tehdä!

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   14.3.26 13:16:09

Okei, ymmärrän mitä juu-u sanoo. Ehkä sen voi sitten muodostaa kysymykseksi? Kävisikö sinulle että otan yhteyttä jos/kun tilanne muuttuu -tyyliin?

Päivämäärä:   14.3.26 13:17:00

juu-u, Siis minähän en ole eksän suhteen aloitteita tehnyt, hän on se joka niitä tekee. Ja nimenomaan en haluaisi että tekee.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.3.26 13:24:58

Hiljennä (arkistoi/rajoita) kyseinen henkilö sen jälkeen kun kerrot että tarvitset hiukan tilaa?

Sillon ei tule ilmotuksia eikä heti huomaa että on tullut viestiä

Lähettäjä: AB 
Päivämäärä:   14.3.26 13:32:38

Ignooraisin täysin, poistaisin somesta jne. En ehkä kuitenkaan estämään lähtis, mutta antaisin itse hänen huomata että mikä tilanne on. Tuskin se muuten puhetta uskoo, koska ymmärsin että on eron jälkeen jatkanut viestittelyä vaikka oot sanonu että et halua olla yhteydessä.
Näin kuitenkin ehkä säilyy jonkinlaiset "välit" tulevaisuutta ajatellen, ettei tarvi kokonaan siltoja polttaa, jos haluaa pitää tän että erottiin ystävinä jutun.

Lähettäjä: juu-u 
Päivämäärä:   14.3.26 13:43:18

"Siis minähän en ole eksän suhteen aloitteita tehnyt, hän on se joka niitä tekee. Ja nimenomaan en haluaisi että tekee."

Joo, olen ihan lukutaitoinen ja olen aloituksen lukenut. Mutta, sinä et halua että hän on yhteydessä sinuun mutta et kuitenkaan kiellä häntä kun haluat pitää jossain löysässä hirressä. Se ei ole oikein. Jos hänen yhteydenottonsa saa sulle noin pahan olon niin poista kavereista ja kiellä viestittely.

Tästä saa vain sellaisen kuvan että et ole valmis päästämään exää täysin menemään mutta ne yhteydenototkin on väärin. Ehkäpä sun vaan pitää tehdä surutyö loppuun ja hyväksyä se tosiasia että todennäköisesti et ole sitten jatkossa exän elämässä mitenkään eikä hän vuoden päästä muista sun nimeä.

Päivämäärä:   14.3.26 13:49:58

Okei, en halua pitää löysässä hirressä. Olen jo kasvotusten kerran sanonut, että ei olla yhteydessä ainakaan vähään aikaan. Olen kieltänyt. Miksi laittaa silti viestejä? En edes reagoi niihin kaikkiin. Ja tässä mietin, miten nyt kiellän uudestaan olemasta yhteydessä kun niitä viestejä vaan säännöllisesti tuleekin. Virhe olla liian kohtelias.

Ehkä olen myös ajatellut pystyväni olemaan kaverina, mutta nyt kun on päässyt vähän "uuden elämän" makuun, tajuaa miten huonosti voi silloin suhteessa. Vaikka ajatteli, ettei tässä ole mitään. Eksää en todellakaan kaipaa suhteeseen takaisin, voisi jättää minut rauhaan!

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   14.3.26 13:53:11

Otsikko ja aloitus eivät oikein vastaa toisiaan. Ethän sinä halua olla hänen kaverinsa?

Lähettäjä: Hiilari 
Päivämäärä:   14.3.26 13:55:31

Jep, sen keskustelun saa kyllä helposti arkistoitua tai ihan vaan blokkaamalla henkilön. Toki voit ensin sanoa että haluat ettei hän ottaisi nyt yhteyttä ja jos ei lopeta niin blokkaat vaan.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.