Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mikä näistä töistä valitsen?

Lähettäjä: Saimi 
Päivämäärä:   14.3.26 12:08:02

Minut irtisanottiin työpaikasta 5 kk sitten yt-neuvottelujen jälkeen. Olin tosi rikki sen jälkeen ja olen nyt saanut itseni koottua sekä löytänyt taas vahvuuteni.
Töitä olen hakenut paljon, mutta ei vielä tärpännyt.

Nyt onkin kumma tilanne, että vaihtoehtoja, mihin voisin päästä onkin yhtäkkiä 3 samaan aikaan. Yhdestä oli haastattelu (meni hyvin) ja toisesta juuri tulossa sekä kolmatta tarjottu. Näistä voi olla, että mikään ei lopulta minua halua tai sitten kaikki.

Kaipaankin muilta hieman perspektiiviä, mitä valitsitte ja miksi. A ja B vaihtoehdot ovat määräaikaisija ja niihin ei voi suoraan saada jatkoa, vaan menevät julkisen haun kautta.

A)
Kehittämistehtäviä, enemmän vastuuta ja mahdollisuuksia oppia sekä tuoda osaamista organisaatioon.
Edistää urakehitystäni, johon olen lähtenyt osaamistani viimeisen 4 vuoden aikana fokusoimaan sekä kehittämään.
Tulevaisuudessa enemmän työmahdollisuuksia. Tehtävässä mahdollisuus saada jalkaa sisään, joten jatkossa helpompi saada töitä. Työhaastattelusta jäi todella mukava fiilis.

Työmatka: 40-50 min julkisilla (yksi bussi)
Määräaikainen: 6 kk (sijaisuus) (talous kestää, kyllä jos tämän jälkeen hetken olisikin työtön)
Palkka: eniten näistä ja enemmän, mitä olen koskaan saanut

B)
Ylläpito, koordinointi, tukemistehtäviä sekä pienimuotoisia kehittämistehtäviä.
Vastaa aikaisempaa osaamistani sekä tehtäviä, mistä olen jo hieman halunnut siirtyä toisenlaisiin. Helpompia tehtäviä, koska osaamiseni on vahva.
Työhaastattelu ensi viikolla.

Työmatka: 30 min julkisilla (yksi bussi)
Määräaikainen: 12 kk (sijaisuus)
Palkka: 300 € vähemmän kuin A.

C)
Edellinen työpaikka, josta irtisanottiin yt-neuvottelujen jälkeen ja nyt tarjottiin uudelleen töitä.
Uusi tehtävä ja uuden oppimista. Eri yksikkö ja esihenkilö. Irtisanomisen jälkeen en ollut valmis menemään takaisin, sen verran koin kiusaamista myös esihenkilön tasolta.Eli vähän olisi kyllä mörköjä, vaikka olen päässyt niistä henkisesti nyt ylitse, mutta pahimmillaan voi tulla sama esihenkilö jossain vaiheessa. Odottavat ensi viikolla ilmoitustani ja sitten voi/tai ei tulla kutsu haastatteluun.

Työmatka: 50-70 min julkisilla (kaksi bussia)
Toistaiseksi voimassa oleva
Palkka: 100-200 € vähemmän kuin A (täydet lomat, koska ei ole vielä maksettu pois)

Re: Mikä näistä töistä valitsen?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.3.26 12:16:52

Vakituinen, mutta kulkisin matkan omalla autolla

Lähettäjä: juhlija 
Päivämäärä:   14.3.26 12:19:55

A, jos vain sen saisin. Parhaat mahdollisuudet oppia uutta ja kehittyä.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   14.3.26 12:44:36

Tässä tilanteessa ottaisin sen, minkä saan. Voi muuten valikoidessaan jäädä ilman. Näin olen itse aina toiminut, jos on ollut vastaava tilanne. Se kuka tarjoaa paikkaa ensin on työpanoksensa saanut.

Lähettäjä: juu-u 
Päivämäärä:   14.3.26 12:49:22

B

Lyhin työmatka ja olisi kuitenkin varmuus että vuodeksi on töitä. Voi olla myös helpompi saada kuin A.

Aassa toki paljon etuja, mutta saisitko tuossa ajassa niin paljon näyttöä että voisit siitä firmasta saada työtä? Tai riittääkö puolen vuoden näytöt alallasi niin hyvin että joku muu firma olisi sinusta kiinnostunut?

Entiseen en kovin helpolla menisi. Hirveä työmatka bussin vaihtoineen ja kun olet jo kerran saanut kenkää niin seuraavissa neuvotteluissa olisit todnäk kärkipäässä lähtijöitä valitessa.

Lähettäjä: Vakkari 
Päivämäärä:   14.3.26 13:13:04

Ottaisin sen vakituisen työn ja sen jälkeen etsisin vakituisen työn jostain muualta. 6 kk on tosi lyhyt aika ja sekin aika sinulla menisi uuden työn löytämiseen. 12 kk on jo järkevämpi määräaikaisuus joten jos vanhaan et halua kirveelläkään mennä niin sitten valitsisin tämän. Tuon ekan unohtaisin kokonaan.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.