Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Vanha auto nuorelle?

Lähettäjä: kokemuksia 
Päivämäärä:   14.3.26 10:30:01

Kokemuksia ja tyyppivikoja kiitos!

Perheen nuori sai työpaikan joka vaatii aika paljon ajamista, ei ole työautoja käytettävissä. Lupasimme isänsä kanssa ostaa edullisen auton jolla pääsee "alkuun". Mies oli maininnut asiasta työkaverilleen joka ehdotti että tulla katsomaan heidän kakkosautoa jos olisi mieleinen ja sopiva.

Auto on 2000-luvun alun Volvo V70, ilmeisesti pakettiautoksi katsastettu. Kilsoja noin 400 000. Onko liian vanha tai paljon ajettu? Hintaa ei ole vielä tiedossa mutta oli sanonut miehelle että lähtee edullisesti kun on tarpeenton. Kuvissa ihan siistin näköinen. Mitä kokemuksia ko mallista? Mietin lisäksi onko "liian iso", siis kankea ja hankala käsitellä nuorelle naiselle, olisiko joku pienempi näppärämpi. Iso auto on kuitenkin varmaan turvallisempi?

Re: Vanha auto nuorelle?

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   14.3.26 10:39:37

No hohhoh, naiselle liian iso auto XD Poikkeuksetta kaikki volvot on ollut tosi vakaita ja hyviä ajaa. Kannattaa silti selvittää, onko koskaan huollettu ja onko kalliit rempat tehty koska. Vanha ja noin paljon ajettu auto voi olla melko pommi merkistä riippumatta. Voi silti palvella vielä vuosia, riippuen siitä, millaista ajoa nuorelle tulee.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.3.26 10:40:55

Diesel-koneella siis? Hyvin voi ajella vielä toiset 400tkm, yleensä auton kori sanoo sopimuksen irti ennen moottoria.

Nuori nainenkin oppii ajamaan autoa, siis vanha V70-volvokin on auto.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   14.3.26 10:43:33

Ilmeisesti diesel jos pakuksi katsastettu. Dieselille ei paha määrä kilometrejä jos on pidetty hyvin. Kannattaa tietty jonkun autoviisaan katsoa se -voi olla hyvä auto pitkään mutta voi olla myös pommi.
Mieluummin turvallinen kuin joku nissanmikra.

Lähettäjä: The Cowgirl 
Päivämäärä:   14.3.26 10:43:56

Vanha kunnon traktori!
Max tonnin maksaisin tuosta. Itse myin S70 hiukan yli 500 000 ajettuna tonnilla.
Iso auto on aina turvallisempi, toki nuo vanhat Volvot ovat kankeita ja vievät polttoainetta paljon.
Millainen huoltokirja ja ylläpito? Sehän se näissä ratkaisee paljon. Toisaalta jos halvalla saa, on varaa maksella polttoaineet, niin riski kannattaa ottaa. Jos tulee joku kolhu, ei harmita hirveesti.

Vanhoissa autoissa on aina jotain, kuluvia osia on paljon.

Päivämäärä:   14.3.26 10:46:29

Nuorena naisena (26v) voin sanoa, että sen ison auton ratista on helppo hypätä sit tarvittaessa pikkuautojen rattiin.

Mun oma oli Volvo S60 ja isällä oli V70 Volvo, sillon kun kortin sain. Mukava oli opetella ajamaan näillä. Volvojen jälkeen olen sit omistanut ja ajellut lähinnä vitossarjalaisia bemareita. Peruutan sujuvasti ahtaaseenkin väliin, taskuparkkeeraan auton kuin auton.

Ja voi saakeli olisi mennyt hermo, jos joku olisi yrittänyt pakottaa ostamaan jonkun pikkuauton, koska iso Volvo on ”liian iso", siis kankea ja hankala käsitellä nuorelle naiselle.

Päivämäärä:   14.3.26 10:46:45

Näkisin tuon just sopivana hetkenä opetella käsittelemään erilaisia autoja enkä ymmärrä miten sukupuoli vaikuttaisi asiaan. :D

Nainen minäkin ja ajelin kortin saamisen jälkeen pitkälti isäni farmari-Mersulla. Kyllähän se tuntui autokoulun autojen jälkeen aluksi isolta, mutta nopeasti siihen tottui.

Päivämäärä:   14.3.26 10:47:54

” toki nuo vanhat Volvot ovat kankeita ja vievät polttoainetta paljon.”

2.4 D5 kulkee käytännössä pyhällä hengellä. Bensakoneet syövät niidenkin eestä

Lähettäjä: The Cowgirl 
Päivämäärä:   14.3.26 10:48:23

Naiselle liian iso auto??? Mitä ihmettä...
Mun toka auto nuorena ja naisena oli Chevrolet Scottsdale. Ihan osasin silläkin ajaa ja pysäköidä!

Mun S70 oli koriltaan lähes moitteeton, noi vanhat Volvot on vahvaa tekoa.

Lähettäjä~*~ 
Päivämäärä:   14.3.26 10:50:42

Jos jossain piileksii TONNILLA V70 noin 400tkm kilsoilla, ei saa olla tuoreempi kuin max 2006, kehillään ja toimiva, viestiä tänne niin ostan ainakin viisi!! Ei saa V70 tuohon hintaan jos ei ole ihan romu.

Pakko oli vaihtaa merkkiä kun ei enää löytynyt ysäriklonkswagenia jumalmoottorilla niin että kilometrejä olisi ollut alle 500tkm, joten V70 piti laittaa. Iso, painava, kestävä, järkihintainen pitää kun voi itse ropata. Ennemmin kopauttelen tällä hirveen kuin riisikipolla.

Päivämäärä:   14.3.26 10:55:17

Kun auto on riittävän halpa, ei tarvitse kalliita remppojakaan miettiä. Kun tulee liian kallista laitettavaa, sellainen laitetaan paaliin tai myydään varaosiksi. Romuvolvoillekin on aina ostajansa.

Lähettäjä: AB 
Päivämäärä:   14.3.26 10:56:54

Juu meillä 90-luvun lopun v70, eli vielä ehta oikea Volvo. Siinä mittarissa nyt rontti 700 000km, josta ite ajettu pari sataa. Kuluvaa osaa tarvii vaihtaa ja dieseliä menee 5,5l/100km. Koppiakin vetää kesäkelillä yhtä hevosta iloisesti ja halvalla.
Niinkun tuolla piste sanoi niin kori sanoo sopparin irti ennen moottoria.
Ja kyllä meillä jos lapset saa valita minkä auton ne pihasta ottaa niin se on tämä, enkä voi hyvällä tahdollakaan sanoa tätä mitenkään isoksi autoksi, tai liian isoksi tai jotenkin raskaaksi. Suht pieniä jopa ovat nuo vanhemmat autot nykyautoihin verrattuna.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   14.3.26 11:04:38

Ehkä jouku kauppakassi olisi parempi naiselle.

Lähettäjä~*~ 
Päivämäärä:   14.3.26 11:10:40

Kuten yllä myös todettiin, D5 ei todellakaan ole syöppö. 4,2l keskikulutuksella on todella pieniruokainen massaansa nähden.

Moottorirempan olen itse teettänyt tuohon vanhaan romuun, mutta harvemmin kampiakselin siimapyörä lähtee läskeineen irti omia aikojaan..vulkanointi siis petti. Toivottavasti ja todennäköisesti vaihtomoottorin kanssa kori pettää ensin.

Lähettäjä: Öö 
Päivämäärä:   14.3.26 11:21:14

Itse ajoin ajokortin saatuani isän takavetoisella Sprintterillä. Mahtui kivasti 8 kaveria kyytiin. Ei ollut liian iso ja hankala nuorelle naiselle. Oppipa ajamaan.

Lähettäjä: Tiku82 
Päivämäärä:   14.3.26 11:37:20

Vanhalla autolla oppii oikeasti ajamaan, siitä on sit helppo siirtyä uudempaan enemmän ajoavustajilla varustettuun.

Aikoinaan oma ensiauto oli silloin 20 vuotta vanha. Ei iso, mut ei pienikään. Opin ajamaan ilman ohjaustehostinta ja abs jarruja. Sen jälkeen on ollut helppo hypätä minkälaisen auton rattiin tahansa, kaikkea transitin ja micran välistä on tullut ajettua. Uudesta teslasta 50 vuotta vanhaan museo taunukseen.

Mieluummin iso kuin pieni, jo ihan turvallisuuden takia. Uusissa on toki paremmat turvavarustelut, mut volvo on aikoinaan ollut edelläkävijä turvallisuuden kanssa.

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   14.3.26 11:44:54

Jos ei rahasta ole kiinni niin ostaisin uudemman auton. Toki tuollaisella tonnin romulla pääsee hyvin alkuun.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.