Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kramppi/fasettilukko hartiassa

Lähettäjä: Ruu 
Päivämäärä:   14.3.26 07:45:34

Illalla iski järkyttävä kipu toiseen olkapäähän. Olen kova jännittämään hartioita muutenkin, ja katsoin elokuvan vissiin huonossa asennossa, sivuttain televisioon nähden. Elokuvakin oli liian surullinen ja reagoin vissiin koko kropallani :) Nyt ei pää käänny, vastakkaisen puolen kättä ei pysty nostamaan ja nieleminen sattuu hartiaan. Hengittäminenkin vihloo :( Joskus on ollut vastaavaa, mutta alempana rangassa ja sillon kipu laukesi tennispallon päällä venyttämällä. Nyt en saa venytystä osumaan oikeaan kohtaan, kun se on niin ylhäällä. Ja makuulle meno on tuskaa.

Jos olisi arkipäivä, etsisin varmaan fysioterapeutin ajan, mutta eihän lauantaille sellaista saa.

Voikohan tälle kotikonstein mitään? Kipulääkettä olen ottanut, ja lihasrelaksantin illalla. Lämpö ehkä vähän tuntuu auttavan, mutta tuntuu että kipukohta tarvitsisi jonkinlaista käsittelyä. Auttakee, en kestä jos viikonloppu menee pilalle tämän takia.

Re: Kramppi/fasettilukko hartiassa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.3.26 08:01:32

Voi olla, että tarvii lihasrelaxantin päivytyksessä. Itse joutunut kerran hakemaan, kun pää ei kääntynyt.

Päivämäärä:   14.3.26 08:12:58

Kiitos! Mietin, että onko liioittelua soittaa päivystykseen, mutta ehkä tosiaan ei. Olen tottunut asioimaan päivystyksessä vain murtumien ja haavojen kanssa.

Lähettäjä: Godn 
Päivämäärä:   14.3.26 08:15:38

Ei nyt lihaskivussa kuormiteta päivystystä jollain relaksanttireseptillä. Miksi ihmisten on niin hankala käyttää hyväksi esim. hierojia tai mitä nyt sitten haluaakaan käyttää? Miksi se ensimmäinen ajatus on mennä lääkärille?

Älä venytä, pahentaa vaan. Kevyttä liikettä hartialle, voi kokeilla vuorotellen kylmää ja kuumaa, ja vaikka särkylääkettä jos ei muuta ole. Ensi viikolla ammattilaiselle möyhittäväksi.

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   14.3.26 08:30:19

Jumppaa kevyesti, rullaa (tennispallot, pyyhe, tms) ja ota lihasrelaksanttia. Ei ole missään nimessä päivystyksen asia. Paikkakunnasta riippuen saatt hyvinkin päästä hierojalle, kysele.

Päivämäärä:   14.3.26 08:45:37

”Ei nyt lihaskivussa kuormiteta päivystystä jollain relaksanttireseptillä. Miksi ihmisten on niin hankala käyttää hyväksi esim. hierojia tai mitä nyt sitten haluaakaan käyttää? Miksi se ensimmäinen ajatus on mennä lääkärille?”

Minun ensimmäinen ajatukseni ei suinkaan ollut mennä päivystykseen. Minulla on kotona relaksantteja, kuten kerroin, mutta niitä ei ole toistaiseksi ollut apua. Ja kuten kerroin, täällä päin ei ole hieronta-aikoja tai fysioterapeutin palveluja tarjolla lauantaisin.

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   14.3.26 09:07:40

Pystytkö rullaamaan seinää vasten sillä tennispallolla, löytykö niin oikea kohta. Oikein olet hoitanut eikä ne tosiaan muuta voi päivystyksessä tehdä, toki relaksantin voi pistää jos suun kautta ei mitään tehoa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.