Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Onko totta (on lapsista)

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.3.26 19:06:10

En oikeen tiedä miten lyhyesti otsikoida tätä.

Miehen ystävä työskenteli ennen lasten kanssa, tosi pitkiä opintoja takana aiheesta. En ihan tarkkaa tiedä mitä töitä teki mutta sanotaan että nuoret joilla on ollut paljon ongelmia ainakin on tuttua hänelle, on työskennellyt myös ihan pikkulasten kanssa eri hommissa ajan saatossa. Ei omia lapsia kuitenkaan.

Olen raskaana esikoiselle ja hän totesi että toivottavasti syntyy semmoinen maltillinen lapsi eikä äänekästä kuitenkin semmoisella huumorilla höystettynä. Totesin, että oman äitini mukaan minä ja sisarukset oltiin helppoja aina ja hän totesi että miehenikin oli ja juuri jos on tosi rauhallisia olleet molemmat ihan taaperona niin sitä todennäköisemmin tulee sitten semmonen koko aika äänekäs itkuherkkä lapsi että meneekin toisinpäin vanhemmista. Itse vähän jähmetyin uutiselle ja nyt mietinkin että onko hän nyt kuitenkaan ihan oikeessa tästä? Olen itse aika rauhallinen mutta olen kans herkkä ylikuormittumaan, jos on koko aika liikaa ääntä joten semmonen lapsi joka ei ole koskaan hiljaa vähän jännittää oman jaksamisen suhteen. Täällä varmasti monella on lapsia joten miten on? Menikö teillä kuten tämä miehen ystävä totesi vai onko vaan joku urbaani legenda kuitenkin?

Re: Onko totta (on lapsista)

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   12.3.26 19:08:48

"Olen raskaana esikoiselle ja hän totesi että..."

Siis oma esikoisesi on pannut sinut paksuksi ja nyt esikoisesi totesi jotain. MITÄ?

Lähettäjä: intro 
Päivämäärä:   12.3.26 19:10:32

Olen introvertti, mieheni on ekstrovertti. Molemmat on kuitenkin sellaisia "huimapäitä". Lapsista vanhin on kuten minä (tosin ei ole tippaakaan huimapää), keskimmäinen on "jotain ihan muuta" ja nuorin on kuin mieheni - ja huimapää x 1000.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   12.3.26 19:11:18

Meillä on kaksi täysin päinvastaista lasta, toinen on syntyjään rauhallinen eikä kovin isoeleinen missään asiassa, ja toinen on nimenomaan herkkä ja reagoi kaikkeen isosti ja äänekkäästi. Että ihan on tuurissaan kyllä. Perheen kasvatuskulttuuri ja olosuhteet tietysti vaikuttavat erityisesti siihen, kuinka paljon lapsen tarvitsee pienenä reagoida isosti.

Päivämäärä:   12.3.26 19:12:54

"Siis oma esikoisesi on pannut sinut paksuksi ja nyt esikoisesi totesi jotain. MITÄ?"

Sori tuli joku huvittava ajatuskatko kirjoittaessa, olen ruotsinkielinen pääkieleltä joten suomenkieli ei aina suju ihan suunniteltusti :D

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   12.3.26 19:30:10

Meillä esikoinen oli hyvin rauhallinen lapsi ja kuopus sitten hieman eläväisempi MUTTA ihan normaaleja lapsia. Ei mitään jatkuvaa meteliä tms. Tarpeeksi ulkoilua niin sisällä sitte ihan ok käytöstä. Ei ne etes tapellut kauheesti. Ja aikusen tehtävähän on reagoida riitoihin ja auttaa ne riidat selvittää eikä niin että aikunen vaan komentaa ja jakelee rangaistuksia. Lapset pitää opettaa käyttäytymään ja ratkomaan riidat.

Päivämäärä:   12.3.26 19:35:57

Mun suvussa se on mennyt just noin. Rauhallisille introverttivanhemmille on syntynyt äänekkäät, hyperenergiset raikulilapset.

Oli itselläkin aika kun en tiennyt itkisinkö vai nauraisinko kun lapsi ei ollut yhtä sekuntia hiljaa vaan suu kävi heräämishetkestä nukahtamishetkeen ja jos pakenin vaikka vessaan, tuli sinnekin oven läpi loppumatonta papatusta :D En ollut ennen kokenut mitä on olla ihmisen seurassa joka puhuu liioittelematta joka sekunti. Vasta nyt 12-vuotiaana on hieman rauhoittunut höpöttämisen suhteen mutta energiatasot on korkeat edelleen.

Päivämäärä:   12.3.26 19:36:05

Ei pidä paikkansa ainakaan itseni, puolison ja omien lasten kohdalla.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   12.3.26 19:37:08

Tulee sellanen kun tulee. Ei voi päätellä mistään. Toivottavasti terve, onnellinen ja pitkäikäinen.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   12.3.26 20:02:31

A) Sun miehen kaverin koulutuksella tai työkokemuksella ei ole mitään tekemistä asian kanssa.
B) Aivan yhtä uskottavaa kuin se, että pitää olla kirves sängyn alla, kun tehdään poikalasta.

Eli ei pidä paikkaansa. Tuleva lapsi joko on rauhallinen tai sitten ei ole.

Päivämäärä:   12.3.26 20:04:35

Tulee mitä tulee, ei sitä voi etukäteen ennustaa. Isoin osuus on sillä kasvatuksella ja ympäristöllä kuitenkin. Meilläkin vanhemmat kuin yö ja päivä ja jokainen lapsista omanlaisensa, ei kukaan korostetusti mihinkään suuntaan poikkeava, mutta ei juuri yhtään myöskään kummankaan vanhemmista kaltainen.

Lähettäjä: ----- 
Päivämäärä:   12.3.26 20:13:13

No ei voi tehdä mitään tuollaisia johtopäätöksiä. Lapsesta tulee, mitä tulee. Miehesi kaveri ei todellakaan ole tuolla kokemuksella mikään asiantuntija.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.