Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Olen sivuuttanut huolestuttavat oireet jo vuosia

Lähettäjä: Hui 
Päivämäärä:   12.3.26 19:04:32

Olen kärsinyt vaikeasta masennuksesta viimeiset 5 vuotta enkä ole tehnyt mitään vaikka minulla on ollut huolestuttavia suolisto-oireita kuten verta pyyhkiessä (ensimmäisellä pyyhkäisyllä vain), kipua peräaukossa, vatsakipuja, kausittain muuttuvat ulosteet ja tuntuu kuin suoli ei tyhjene kunnolla. Nyt kun masennus on selätetty alkaa uusi taistelu ja pelottaa että se on jo hävitty esim. syövälle. Kellään positiivisia kokemuksia että nämä oireet olisi vuosienkin jälkeen olleet muuta kuin syöpää? Milä tahansa toivonkipinä tarvitaan nyt. Lääkäriaika ensi viikolla ja siitäkin tulee menemään kolonoskopiaan aikaa eli pelossa saa nyt elää.

Re: Olen sivuuttanut huolestuttavat oireet jo vuosia

Lähettäjä: ----- 
Päivämäärä:   12.3.26 19:19:59

No ei ole syöpää (miksi juuri sitä epäilet?) kerran olet oireillut jo vuosia.
Verenvuoto peräaukosta, kipu, peräpukamat ovat todella yleisiä vaivoja.

Lähettäjä: Rilla 
Päivämäärä:   12.3.26 19:20:26

Mitä todennäköisimmin ihan vaan pukamat kyseessä. Ulosteen laadun vaihtelukin on normaalia, jos nyt ei ihan vesiripulista vaihtele täyteen ummetukseen, ja vatsakivut ovat yleisimmin toiminnallisia. Oletko laihtunut voimakkaasti ja selittämättömästi? Se olisi hälyttävä oire. Samoin tumma veri ulosteessa. Kirkas veri pyyhkiessä tai ulostamisen yhteydessä on yleensä juuri pukamista johtuvaa. Ylempää suolistosta tuleva veri värjää ulosteen mustaksi tai jopa tummanvihreäksi.

Aivan mahtavaa, että masennus on hoidettu! Onnea kovasti. Tämäkin asia hoituu ja on mitä todennäköisimmin ihan harmiton juttu.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   12.3.26 19:23:20

Ihmiset pelkäävät syöpää koska eivät tiedä kaikkia niitä satoja vähemmän vaarallisia mutta vähän rasittavia ja noloja ongelmia mitä suolistossa voi olla.

Syöpään olisit jo kuollut, nyt voit rauhassa mennä selvittämään onko sinulla pukamat, vatsahaava vai joku allergia vai mikä ikinä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.