Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Oletko sairastanut influenssan tänä talvena?

Lähettäjä: Au 
Päivämäärä:   12.3.26 18:07:32

Pitkään selvisin ilman mutta viimein tänne napsahti maanantaina.
Alkoi ihan kuin salama kirkkaalta taivaalta kesken päivän. Ensin kurkkukipu ja yskä, illalla sitten jo 39 kuumetta. Järkyttävät lihaskivut ja väsymys useammaman päivän. Nyt neljättä päivää kuume reilussa 38 ja yskä edelleen kipeä, mutta tämän kanssa pystyy elämään. Työterveydestä tuli ohje vain levätä ja juoda ja ottaa särkylääkettä viikonlopun yli, maanantaina sitten näytille ja vahvempia lääkkeitä jos ei ala helpottamaan.

Kauan teillä tänä talvena sairastaneilla tauti kesti ja oliko samat oireet kuin minulla?

Re: Oletko sairastanut influenssan tänä talvena?

Lähettäjä: .-. 
Päivämäärä:   12.3.26 18:13:04

En ole sairastanut, luojan kiitos. Vieläköhän tuota saisi rokotteen? Pitääkin selvittää työterveydestä.

Tsemppiä ja paranemisia <3

Lähettäjä: Tiiti 
Päivämäärä:   12.3.26 18:16:37

Useampi rokotteen ottanut tuttu on sairastanut tosi rajun influenssan tänä kautena. Tietääkseni tauti muuttaa niin paljon muotoaan ettei rokote edes suojaa niin hyvin?

Lähettäjä: Joojoo 
Päivämäärä:   12.3.26 18:18:13

Taitaa olla naisflunssa.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   12.3.26 18:19:10

Sairastettu on.
3 viikko menossa oireiden kanssa.
Kuume kesti 7 vrk. Sahasi 37,5-39 väliä.
Minun normaalilämpö on 35,5-36.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   12.3.26 18:22:41

Ei tänä talvena, mutta viime talvena aikalailla juuri näihin aikoihin sairastin b-influenssan. Elämäni hirvein tauti, korona oli aivan mitätön sen rinnalla.

Ensin viikko 39 asteen kuumeessa, olin aivan kuollut ja joka ikiseen lihakseen sattui. Sen jälkeen tuli järjetön kurkkukipu ja sen toisen viikon elin pelkällä viilillä, jogurtilla ja jäätelöllä koska kurkku oli niin kipeä etten voinut niellä mitään kovaa. Ääni lähti tietysti myös, ei voinut kuin heikosti raakkua jotain jos oli aivan pakollista. Henkisestikin olo oli aivan surkea ja jaksaminen heikkoa. Sitten jossain vaiheessa oli mennyt korvat aivan lukkoon, olin kirjaimellisesti lähes kuuro. Katsottiin televisiosta Erikoisjoukkoja ja telkkarissa oli volyymit aivan tapissa enkä siltikään meinannut kuulla. Korvat myös pysyivät lukossa omituisen pitkään, siis varmaan kuukauden, paljon pidempään kuin normiflunssassa. Pelkäsin jo että jäänkö pysyvästi kuuroksi kunnes sitten joskus huhtikuun puolella yhtäkkiä poksahtelivat auki.

Kuulostaapas dramaattiselta:D Mutta se oli hirveä tauti. Inhottavinta oli kuitenkin se korvien lukkiutuminen (tuntui koko ajan kuin olisi pää jossain ämpärissä) ja se henkisesti todella surkea olo.

Lähettäjä: Savolainen 
Päivämäärä:   12.3.26 18:46:59

Neljä-viisi viikkoa kesti kaikkineen. Yskä jäi päälle pitemmäksi aikaa.
Välillä oli jo hyvä olo, mutta kun erehtyi tekemään jotain "reippaampaa', niin seuraavana päivänä oli taas ihan voimaton.
Pitänee alkaa ottamaan rokotukset, jos vaikka pääsisi helpommalla...

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   12.3.26 19:33:50

Olen, jo välipäivinä oli koko perhe. Lapsilla päänsärkyä ja kovaa kuumetta. Miehellä ja minulla sahaavaa kuumetta ja tauti jäi todella pitkäksi aikaa päälle ja edelleen kova yskä muistona.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.