|
Lähettäjä: Bink
Päivämäärä: 12.3.26 06:36:50
Mitä stressaat erityisesti? Sitäkö ettet ehdi kaikkea, sitä ettet tee tarpeeksi hyvin vai että unohdat asioita?
Auttaisi jos alkaisit tekemään listoja? En tiedä millainen projektinhallinta tai dokumentointi teillä on, meillä on aika surkea ja olen itse aivan onneton asioiden kirjaamisessa. Huomasin että aloin stressaantumaan kun asiat alkoivat vyöryä ja tuntui että dl:t tulivat syliin. Aloin tietoisesti tekemään enemmän ja paremmin itselleni vastenmielistä hommaa eli tehtävien projektointia. Sen ei tarvitse olla mikään upea Miro-taulu tai pitkä dokumentaatio, monesti listaus vaikka exceliin siitä että mitä, milloin, kuka auttaa.
Työhöni kuuluu myös paljon yhtäkkiä jostain tulevia "pikkujuttuja', jotka on tehtävä. Jos en ehdi tehdä heti, merkkaan kalenteriin tai itselleni muuten ylös. Ma ja pe käytän hetken aikaa näiden listojen ja dokumenttien läpi käyntiin. Eli onko jotain mitä tällä viikolla pitää edistää tai onko jotain mitä olen unohtanut. Öisin jos herään ja asiat alkaa pyöriä päässä, käyn ne läpi päässäni. Jos on tullut joku asia mieleen, jonka olen unohtanut, kirjoitan sen ylös, jotta saan mielenrauhan ja voin jatkaa nukkumista.
En oikein tiedä miksi aina pitäisi pyrkiä tekemään minimi. Yksi apu voisi olla, että laitat työt päässäsi tai paperilla eri koreihin, eli missä riittää minimi ja mikä vaatii 100 %. On mahdoton tehdä kaikessa 100, mutta on järkevää tehdä se siinä missä se on olennaista työnantajan menestymisen ja oman menestymisen kannalta.
|