Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ehdinkö bussiin? Hautajaiset alkaa klo 11 kappel

Lähettäjä: hauta 
Päivämäärä:   11.3.26 20:52:27

issa, josta on 3 km matkaa autokyydillä muistotilaisuuspaikkaan.

Niin miten arvioit, kun tiedän ettei suvussa ole montaa (jos yhtään:D) puheenpitäjä- tai musiikkiesityshenkilöä.

En aio enkä halua rakkaan isoisäni muistotilaisuudesta lähteä niin, että se jää kesken. Asia on kuitenkin niin, että matkustan täältä 600 km päästä ja olen onnettoman harvan paikallisbussin ja Vr:n aikataulujen varassa.

Jotta ehdin perjantain viimeiseen bussiin, jolla pääsee 40 km päähän viimeiseen etelän junaan, on minun poistuttava (taksilla, ellei joku sukulainen lähde samaan aikaan) muistotilaisuudesta klo 15:40. Eli kappeli + muistotil. yhtä 4 h 40 min. Voiko se riittää sillä tavalla, että muistotil. olisi tosiaan loppu tuohon mennessä?

Edelleen, en halua kiirehtiä muistotilaisuudesta pois, mutta ymmärrettäkö että minun on vaikea olla siinä kaupungissa nalkissa melkein 24 h AirBnBasunnossa raskaan hautajaispäivän jälkeen. Hän oli viimeinen isovanhempani ja rakas minulle.

Hautajaispäivän päätteeksi minun pitäisi päästä kotimatkalle sieltä, eikä odottaa la klo 15 asti, että tulee bussi joka vie asemalle, josta lähtee etelän juna, joka on perillä alkuyöstä. Siis lauantaina. Eiii.

Re: Ehdinkö bussiin? Hautajaiset alkaa klo 11 kappel

Päivämäärä:   11.3.26 20:54:09

Serkkuni muutama vuosi sitten toisen isovanhempamme hautajaisista kiirehtivät lentoasemalle, syöden äkkiä muistotilaisuudessa ja sitten veks. Ei kiitos. Kukin tavallaan.

Lähettäjä: Kaa 
Päivämäärä:   11.3.26 21:02:43

Tuli mieleen että jos sinulla on ajokortti, niin onnistuisiko vuokra-auto? Vajaa viisi tuntia voi hyvinkin riittää, mutta toisaalta muistotilaisuudessa aika voi hujahtaa äkkiä. Ehkä harkitsisin tuota AirBnB:täkin. Olisiko sinun mahdollista lähteä lauantaina aikaisemmalla junalla, jos et jäisikään odottamaan bussia vaan menisit taksilla juna-asemalle?

Osanotto isoisäsi poismenosta.

Päivämäärä:   11.3.26 21:05:51

On kortti, en voi ajaa.

"Ehkä harkitsisin tuota AirBnB:täkin."

Mitä harkitsisit? Tulen paikkakunnalle torstaina iltapäivällä, hautajaiset on perjantaina.

"Olisiko sinun mahdollista lähteä lauantaina aikaisemmalla junalla, jos et jäisikään odottamaan bussia vaan menisit taksilla juna-asemalle?"

Tiedätkö mitä maksaa taksi 40 km päähän? Minä tiedän. Niin paljon, ettei mulla ole siihen rahaa. Se lauantain klo 15 bussi on päivän ainoa

Päivämäärä:   11.3.26 21:15:56

"Osanotto isoisäsi poismenosta."

Kiitos.

Lähettäjä: --3 
Päivämäärä:   11.3.26 21:21:55

Ainakin minun kokemuksella tuo aika riittää enemmän kuin hyvin. Parit hautajaiset ollut parin viime vuoden aikana ja näissä siunaustilaisuus kestänyt joku 30min ja toisissa hautajaisissa oli arkun lasku, johon meni toiset 30min. Muistotilaisuuksissa mennyt sitten pari tuntia, tai edellisissä taisi porukkaa olla pidempäänkin, mutta pari tuntia riitti enemmän kuin hyvin kaikkeen oleelliseen.
Eli minun suvussa hautajaiset kestäneet n. 2,5-3h + mahdolliset siirtymiset kappelista muistotilaisuuden paikkaan.

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   11.3.26 21:29:59

Luulisi riittävän ja taatusti kaikki tietää huonot liikenneyhteydet joten kukaan täysjärkinen ei ihmettele jos lähdet hieman aiemmin. Eiköhän tuossa ole jo kahvitkin juotu eli et menetä mitään.

Päivämäärä:   11.3.26 21:39:52

"Luulisi riittävän ja taatusti kaikki tietää huonot liikenneyhteydet joten kukaan täysjärkinen ei ihmettele jos lähdet hieman aiemmin. Eiköhän tuossa ole jo kahvitkin juotu eli et menetä mitään."

Ei ole kyse siitä mitä muut ajattelee.. Vaan siitä että itse en rakkaan isoisäni muistotilaisuudesta halua lähteä kesken tai kytätä kelloa maanisesti. Muistella rauhassa.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   11.3.26 21:41:18

Luulisi reilu 4 tuntia riittävän hautajaisiin. Loppuaika hautajaisissa yleensä on vain sukulaisten juttelua keskenään ja toiset lähtevät nopeammin ja toisilla taas ei kiire.

Lähettäjä: h 
Päivämäärä:   11.3.26 22:16:56

Meilläpäin kaikilla aina kauhee kiire pois hautajaisista joten hyvin kerkiis

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.