Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Elämä ilman sianlihaa?

Lähettäjä: kiinnostaa 
Päivämäärä:   11.3.26 18:00:22

Miten toteutatte? Harkitsen itse lopettamista ja kuulisin mielelläni erilaisia kokemuksia :)

Re: Elämä ilman sianlihaa?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   11.3.26 18:00:43

Miksi?

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   11.3.26 18:08:31

Onko viiva tutustunut sikojen elinoloihin, teurastusmatkoihin ja teurastustapaan vai oletko vain tunteeton ja moraaliton muuten vaan vai vaan tyhmä?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   11.3.26 18:09:58

En.

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   11.3.26 18:10:00

Vastaus kysymykseen, onnistuu vallan mainiosti, samoin kuin muunkin tehotuotetun ja kidutetun lihan syömättömyys.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   11.3.26 18:12:44

No pois jäisivät joulukinkku ja jotkut leikkeleet.
Eli ei ongelmaa.

Ttöpaikkaruokalassakin on ruoissa maininta "ei sianlihaa".

Lähettäjä: Jone 
Päivämäärä:   11.3.26 18:14:50

Tyypillistä hötönettiä. Miten elää syömättä kampasimpukoita? Olemalla syömättä niitä LoL

Lähettäjä: h 
Päivämäärä:   11.3.26 18:17:02

No sehän toteutetaan niin että ei osta sita sianlihaa.

Itse en ole mitään totaalista lopettamista tehnyt, mutta todella vähän sitä tulee syötyä. En muista minä vuonna olisin viimeksi ostanut sikaa, joulukinkkua syön muutaman siivun kun ollaan isommalla porukalla syömässä.

Meillä syödään paljon riistaa, jauhelihaa jos ostan kaupasta niin nautaa.

Lähettäjä: Mh 
Päivämäärä:   11.3.26 18:19:43

Onnistuu helposti. Mikä siinä aloittajan mielestä olisi haastavaa toteuttaa?

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   11.3.26 18:23:50

En ole syönyt yli 15 vuoteen sian-, naudan- tai muunkaan nisäkkään lihaa. Kalaa syön, joskus kanaakin, vaikka kotiin en sitä ostakaan. Ei ole vaikeaa.

Välillä olen ollut kokonaan vegaani, mutta sitä en jaksanut. Pidin sitten maidon ja munan ruokavaliossa, vaikka niistäkin on huono omatunto. Tai pääasiassa käytän kauramaitoa, mutta syön joskus hapanmaitotuotteita, jugurttia ja rahkaa. Koska vegaanisissa vastaavissa on huonosti proteiinia, soijasta menee maha sekaisin.

Päätöksensä tekee kukin itse, mutta vaikeaa ei ole. Täysin vegaanina joutuu säätämään kodin ulkopuolella jonkin verran, mutta etenkin Etelä-Suomessa sekin ihan onnistuu. Mun puoliso on vegaani, joten kotona perusruuat aika vegaanisia.

Lähettäjä: Pii 
Päivämäärä:   11.3.26 19:26:59

Maailmassa on tällä hetkellä noin 1,6 miljardia muslimia, mikä vastaa noin neljäsosaa maailman väestöstä. Muslimit eivät siis syö sianlihaa. Jos 1,6 miljardia ihmistä selviää elämästä ilman sianlihaa, niin etköhän sinäkin?

Sianlihan karsiminen ruokavaliosta on todella helppoa. Siattomia makkaroita ja muita lihajalosteita on hyvin tarjolla.

Tsemppiä. Poistamalla sianlihan ravinnostasi teet itsellesi terveysteon.

Itse en ole syönyt mitään lihaa tai kalaa yli 20 vuoteen. Todella helppo valinta.

Lähettäjä: Iina 
Päivämäärä:   11.3.26 19:32:35

Itse en pidä sianlihan mausta ja sen välttäminen on ollut erittäin helppoa. Pekonia nyt saatetaan sekoittaa erilaisiin ruokiin, mutta muuten sianlihan välttäminen on kyllä hyvin yksinkertaista.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.