Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Alan vihdoin olla tyytyväinen sinkkuna!

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   11.3.26 09:18:17

Viisi vuotta koittanut löytää parisuhteen ja päätynyt vain huonojen vaihtoehtojen pariin sinä aikana. Ei ole ollut lähelläkään että olisin tavannut miellyttävän miehen ja joka olisi aiheuttanut perhosia vatsanpohjassa.
Nyt tänä keväänä olen vihdoin saavuttanut mielenrauhan sen suhteen, että parisuhde ei välttämättä edes parhaimmillaankaan tuo minulle lisää onnea elämään.
Oli suuri oivallus tajuta, että asiat joista nautin, ei liity edes parisuhteeseen mitenkään! Aion aloittaa hevosharrastuksen uudelleen ja kuinka ihanaa kun voi luuhata kaiken vapaa-aikans tallilla ilman huonoa omaatuntoa. Pidän myös yksin seikkailusta esim. eri kaupungeissa oikeastaan enemmän, tuntuu että on avoimempi uusille kohtaamisille ja paljon spontaanimpikin kun on yksin. Parisuhteessa jään usein junnaamaan samaa uraa vuodesta toiseen, sinkkuna menen jostain syystä elämässä enemmän eteenpäin. Ja kaiken huippu, ei tarvitse miettiä parisuhteen seksin toimivuutta, onko sitä tarpeeksi, onko toinen tyytyväinen jne! Myös omien vanhempien kanssa voi viettää enemmän aikaa, ja se on tärkeää etenkin nyt, kun alkavat vanheta. Lisäksi on helpompi auttaa ystäviä ja tuttuja, kun on enemmän aikaa.

Kun vihdoin oivalsin nämä asiat, on parisuhde alkanut näyttämään jopa tylsältä vaihtoehdolta elämään. Tietenkin kaikki pikku sutinat piristäisi elämää, mutta kun harvempi mies on sellainen joka edes sellaisia tunteita aiheuttaa, niin turha niitä on etsimällä etsiä. Tulee jos on tullakseen, mut elämä on hyvää näinkin. Yksi suuri oivallus oli se, että se että sinkussa olisi jotain "vikaa", ei kyllä pidä paikkansa. Olen aika fantastinen ja upea ihminen!

Re: Alan vihdoin olla tyytyväinen sinkkuna!

Päivämäärä:   11.3.26 09:25:11

Onnea uuteen elämääsi!

Lähettäjä: Kyl 
Päivämäärä:   11.3.26 09:25:56

Kyllä, komppaan kaikkea tuota ainakin siltä osin mitä luin!

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   11.3.26 09:38:54

Mulla on vähän sama, vaikken sinkkuna olekaan hirveän kauaa ollut. Mutta tosiaan saan aikatauluttaa omat juttuni just kuten haluan.
Lisäksi voin katsoa telkkarista tai Netflixistä sitä mitä kulloinkin haluan, ei tarvitse keskustella kenenkään kanssa että mitä katsottaisiin. :D

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   11.3.26 09:41:31

Juuri näin, parisuhdetta ei tarvitse yhtään mihinkään! Uskomatonta miten kauan sitä jotenkin ajatteli että semmoinen vaan pitää olla, ja yritti ja yritti saadakseen pelkkää pskaa käteen.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.3.26 09:41:45

Ihanaa aloittaja! Onnea uuteen elämään, täällä mennään samoilla linjoilla! ;)

Lähettäjä: Inna 
Päivämäärä:   11.3.26 10:06:36

Jes, mahtavaa! Hyvä sinä! =)

Itselläni on etäsuhde, joka täyttää kohta 3v ja nähdään viikonloppuisin. Miehessä ei ole mitään vikaa, mutta pakko sanoa että nautin myös niistä viikonlopuista aika paljon, jolloin ei nähdä. Tarkoitus on muuttaa yhteen sitten, kun molempien lapset on muuttaneet pois kotoa (parin vuoden päästä), mutta tässä kun on jo 11v asuttu lapsen kanssa kahden niin enpä tiedä tottuuko sitä ikinäkään enää muuhun! Mies on hoitanut omaa talouttaan totaaliyksinhuoltajana myös vuosia eli ei ole peukalo keskellä kämmentä -tyyppi. Silti ahdistaa lievästi ajatus siitä, että pitäisi alkaa yhdessä päättää mitä siellä kämpässä saa tai ei saa tehdä, missä järjestyksessä se pidetään (mies esim. hamstraa tavaraa ja minä olen mieluummin minimalisiseen suuntaan) jne. Minä haluaisin kasvattaa juuret tähän paikkaan, missä nyt asun, kasvattaa puutarhaa ja pikkuhiljaa lisätä sinne kaikenlaista, ottaa vaikka kanoja. Mies tekee kunnianhimoisesti uraa ja pienesti haaveilee jopa ulkomaille muutosta hetkellisesti. Itse en voisi lähteä lapsestani niin kauas vaan haluan olla edes 2h matkan päässä. Saas nähdä saako näitä sovitettua yhteen =D.

Lähettäjä: Piipa 
Päivämäärä:   11.3.26 10:29:37

Onhan tämä ihanaa!

Olen ollut nyt 4 vuotta täysin yksin eli ilman parisuhdetta.

Vieläkin kotiin tullessa olen niin onnellinen siitä, että voi tehdä ihan mitä haluan! Ei tarvitse ottaa ketään muuta huomioon tai tehdä kompromisseja.

Lomalla voin tehdä ex-tempore reissuja. Esim viime elokuussa päätin illalla, että lähdenkin heti aamulla ajamaan Lappiin. Ei muuta kuin rinkka ja teltta auton perään ja kaasua koneeseen. Ihana vapaus!!

Tästä en enää luovu koskaan.

Lähettäjä: Lissu 
Päivämäärä:   11.3.26 10:41:17

Parisuhteellisena tämä herätti ajatuksia. Mistä jään paitsi?

Olen kyllä onnellinen tässä suhteessa. Mutta voisinko lisätä asioita, joista puoliso ei selkeästi innostu? Onneksi meillä lomajutut yms. menee hyvin yhteen eikä nyt suuria eroja ole. Pari omaa harrastustakin meillä on.

Olen ollut parisuhteessa teinistä asti. Välissä oli sinkkujakso yksinhuoltajana, jolloin ei todellakaan tehty mitä olisi mieli. Ei ollut aikaa eikä rahaa. Lapsi oli pieni.

Lähettäjä: h 
Päivämäärä:   11.3.26 10:43:09

Ei mulla pitkällä parisuhteella ole oikein muuta tarkoitusta kuin helpottaa arkisia asioita ja jakaa mm. asumiskuluja. "Asiat joista nautin" toteutan ilman puolisoa, niissäkin helpotus on vain se, että puoliso hoitaa eläimet kun mä esimerkiksi reissaan. Ja hänellä on omat juttunsa. Ihan mielelläni siis olen parisuhteessa, mutta ilmankin pärjäisi.

Päivämäärä:   11.3.26 11:13:44

"Lomalla voin tehdä ex-tempore reissuja. Esim viime elokuussa päätin illalla, että lähdenkin heti aamulla ajamaan Lappiin. Ei muuta kuin rinkka ja teltta auton perään ja kaasua koneeseen. Ihana vapaus!!"

Siis juuri tämä! Sitä jotenkin tunnistaa ne jutut yhtäkkiä selkeämmin, mitä haluaa tehdä kun ne voi myös siltä istumalta toteuttaa. Tätä varten pidän myös kalenterim tyhjänä pl. Työ. Jotta voi vain tarttua tilaisuuteen kun sellainen tulee. Olen päättänyt että vapaa-ajallani teen vain niitä juttuja mitä oikeasti haluan, siksi niiden tunnistaminenkin on helpompaa

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.