Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kaipaan aikaa ennen älypuhelimia

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.3.26 20:18:21

Tää luuri vaikuttaa liikaa elämään. Edes televisiota ei pysty katsoon niin että en selais välillä puhelinta. Kaipaan aikoja kun viikonloppu aamuna joi aamukahvia rauhassa ja luki jotain lehteä. Nyt selaa puhelinta... Ja tää tekee musta tosi levottoman ja kuormittuneen. Tai illalla kun me ee nukkuu, pistää heti silmät kii. Mut ei, selaa sitä somea. Vaikka kuinka päättää et tänää luen kirjaa tai teen rajoituksia sovelluksiin. Ei auta. Poistin jo tiktokin puhelimesta mutta keksin että niin instassa on ne samat reelsit

Re: Kaipaan aikaa ennen älypuhelimia

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   10.3.26 20:20:03

Mulla on sama ongelma ja tuntuu vaan pahentuvan koko ajan

Päivämäärä:   10.3.26 20:20:09

Hanki puhelin joka ei ole älypuhelin.

Lähettäjä: bb 
Päivämäärä:   10.3.26 20:22:26

No laita se puhelin pois tai poista siitä instat ja muut sovellukset, joissa roikut turhaan.

Ihan oma syy jos se puhelin on koko ajan kädessä viemässä huomion. Sama asia kuin lihavat valittavat, että eivät onnistu laihtumaan kun tunkevat suuhunsa koko ajan ruokaa eivätkä ole edes varttia syömättä.

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   10.3.26 20:22:44

Teillä on kyllä nyt addikti, ei kun johonkin apua hakemaan

Päivämäärä:   10.3.26 20:23:51

BB, se on helppo sanoa! Kyllä sen tiedän mutta tämä on riippuvuus

Lähettäjä: älytön 
Päivämäärä:   10.3.26 20:34:51

Aijaa. Itseäni ei voisi puhelin vähempää kiinnostaa. Älypuhelimeen vaihdoin viime syksynä pakon edessä, mutta muuhun kuin soitteluun/viestittelyyn en sitä käytä kuin satunnaisesti. Erityisesti inhoan Tiktokia. En edes vaivaudu katsomaan lyhyitä videoita.

Lähettäjä: Mimmu 
Päivämäärä:   10.3.26 20:39:56

Sama! Päivässä menee 4-6h kännykällä, siitä alle 2h on sarjojen katselua, kaikki muu on joutavaa somettamista.
Vihaan kun viestejä tulee jatkuvasti, eri ryhmät piippaa.
Tuo kaikki aika on pois lapsilta. Voi kun älypuhelinta ei olisi keksitty.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   10.3.26 20:44:11

Täällä sama ongelma. Tiktokia en oo koskaan ladannut ihan siitä syystä, että tiesin sen liian koukuttavaksi, mutta ihan saa mm. Instassakin aikaa tuhraantumaan. Puhelin on ekana aamulla ja viimeisenä illalla kädessä.

Kuitenkin kaikki harrastusinfot (kurssit, vierailijat, kisainfot,..) tulee somealustoille, joten ilmankaan en pärjää.

Lähettäjä: Joku vaan 
Päivämäärä:   10.3.26 21:06:42

Jos entisaikaisessa näppäinkännykässä olisi netin jakamisen mahdollisuus niin olisi hyvä sellainen.

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   10.3.26 21:12:31

Poista TikTok ja Insta. Mulla ei ole näitä koskaan onneksi ollutkaan. Viesteihin ei ääntä eikä värinää. Itse en edes jaksaisi kuunnella jotain piippausta, joten viesteissä ei ole ollut ääntä enää moneen vuoteen.

Keksi tilalle jotain muuta, vaikka neulominen, siivoaminen, ulkoilu, ruuanlaitto, salilla käyminen...

Lähettäjä: Jaspis 
Päivämäärä:   10.3.26 21:13:00

On olemassa pieni ryhmä nuoria aikuisia, jotka ovat vaihtaneet perinteiseen kännykkään. Eivät käytä mitään someja yms. Olen harkinnut samaa. Mutta moni asia hankaloituu sitten paljon esim. Pankin käyttö, tunnistautuminen.

Lähettäjä: huoh 
Päivämäärä:   10.3.26 21:13:34

Minä karehdin ihmisiä joilla on aikaa notkua puhelimella koko ajan. Ei mulla vaan riitä aika! Aamulla käyn katsomassa somen samalla kun juon aamukahvia, sitten pitää jo lähteä töihin jne. Illalla sitten seuraavan kerran somea auki.

Lähettäjä: u 
Päivämäärä:   10.3.26 21:21:58

Näitä kun lukee niin olen erittäin tyytyväinen, että en ole koskaan ottanut älypuhelinta omaan käyttöön.
Työpuhelin on sellainen, mutta henkilökohtaisesti en tarvitse mihinkään.

Lähettäjä: Q 
Päivämäärä:   10.3.26 21:24:29

Ihan hirveän vaikea ymmärtää, miksi jonkun on pakko instaa tms. katsoa jatkuvasti. Minulla on älypuhelin ja käytän sitä kyllä, viestittelyyn, pankkiasioihin, joidenkin ryhmien seuraamiseen. Mutta ei ole mikään pakko. Senhän voi pitää taskussa äänet pois ja tarkistaa vain tarvittaessa.

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   10.3.26 21:42:42

Minäkään en ole ikinä ymmärtänyt miksi pitää koko ajan katsoa jotain videoita. Olen varmaan outo, sillä ani harvoin katson mitään videoita netistä. Olisi ihan tuskaa jos pitäisi katsoa jotain järkyttävän nopeatempoisia videoita. Aivot sulaa.

Lähettäjä: Lissu 
Päivämäärä:   10.3.26 21:46:01

Sama ongelma. Joudun työn takia hoitamaan paljon asioita suomessa.

Lähettäjä: Mimmu 
Päivämäärä:   10.3.26 21:54:02

Vaikka käytän puhelinta 6h päivässä (n. 2h sarjoja) ei mulla ole tiktokkia tai instaa.
Aika menee täällä, facessa ja iltalehti. En käsitä miten noihin saa kulumaan tunteja päivässä.
Miten ehtii, aina kun istuu alas, puhelin käteen, odottaessa ja kävellessä puhelin käteen. Vessassa, nukkumaan mennessä, tv:tä katsellessa. Äkkiä tulee tunteja.

Päivämäärä:   10.3.26 22:06:59

Poista se insta. Kavereihin voi pitää yhteyttä whatsapilla.

Lähettäjä: F 
Päivämäärä:   10.3.26 22:14:40

Ruutuaika järkyttää. Vietän vapaapäivinä noin 6h puhelimella.

Lähettäjä: Älyvapaa maailma 
Päivämäärä:   10.3.26 22:29:07

Olen aidosti asiasta ylpeä älyttömän puhelimen omistaja!

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.