Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  1.vapaapäivä usein lepäämiseen

Lähettäjä: Jkl 
Päivämäärä:   10.3.26 20:12:53

Usein eka vapaapäivä saattaa mennä lepäämiseen. Koiran kanssa tänään kävin köpöttelemässä mutta ihan rauhalliseen tahtiin. Olin eilen iltavuorossa ja siellä jo väsähdin kovin. Sitten illalla kun vähän toipuu niin tulee jotenkin syyllinen olo ettei ollut tehokkaampi.
Muilla samanlaisia tunteita?

Re: 1.vapaapäivä usein lepäämiseen

Lähettäjä: Mötkö 
Päivämäärä:   10.3.26 20:27:13

Tää on ihan älytöntä kun nykyaikana ei ole ok levätä koskaan. Silloin kun keho ja mieli sitä vaativat PITÄÄ levätä, eikä siitä kuulu tuntea syyllisyyttä.

Lähettäjä: C.A. 
Päivämäärä:   10.3.26 20:30:58

Mulla on työssä paljon 6-päiväisiä viikkoja. Työt loppuu la iltana ysiltä ja ma-aamuna saa olla ysiltä takaisin. Oon oppinut että ykkösvapailla kannattaa nousta viimeistään samaan aikaan kuin arkena. Puuhastelu kannattaa aloittaa heti aamusta, muuten menee helposti koko päivä harakoille.
Sitten jos on kaksi tai useampi vp peräkkäin, niin voi "uhrata" lorvehtimisille yhden päivän tai puolikkaan.

Lähettäjä: merimies 
Päivämäärä:   10.3.26 20:34:43

Minä kun olen ollut kuukauden laivalla niin ensimmäiset 2-5 vapaapäivää menee lepäämiseen...

Lähettäjä: Lilli 
Päivämäärä:   10.3.26 20:56:41

Itse vedin melkein viimeiset seitsemän vuotta täyttä työaikaa valmistuen samalla kahteen uuteen ammattiin. Lisäksi tein keikkatöitä, harrastin, urheilin, tein vapaaehtoistyötä, autoin vanhempiani sisaruksen päihderiippuvuudessa jne. Lomia saatoin pitää ehkä yhden viikon vuodessa. Olen siis vain painanut eteenpäin, ihmeen hyvillä voimilla kylläkin. Nyt jouduin leikkaukseen sekä olen toinen jalka kipsissä toista kuukautta. Heti ensimmäisellä viikolla ekoina päivinä koin huonoa omaatuntoa siitä etten suorita jotain. Koko ajan siis pitäisi muka esimerkiksi opiskella tai tehdä jotain "hyödyllistä". Aika naurettavaa etten siis ole useaan vuoteen osannut antaa itseni vain levätä tai olla. Nyt minulla on kuukausi takana lepoa ja osaan vihdoin vain olla, teen jotain jos nyt huvittaa tai pitää tehdä. Vuorokausirytmini menee kutakuinkin näin: herään noin klo. 12, syön rauhassa aamupalan, katson televisiota, treenaan sisällä ja ulkona noin 2-3h, syön sekä sitten asetun loppupäiväksi sohvalle mm. katsomaan televisiota, lukemaan, neulomaan. Illalla vielä iltapala.

Tavoitteenani on sairasloman aikana kuitenkin tehdä muutama hyödyllinen asia mitkä ovat odottaneet tekemistään muutaman viime vuoden aikana. Mm. raha remontti, hakemuksia jne.

Tästä sairaslomasta olen oppinut sen, että jatkossa aion pyhittää vähintään yhden päivän viikossa täysin oleiluun, jolloin en tee mitään muuta kuin rentoja juttuja enimmäkseen yksin.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.3.26 20:56:53

Miksi pitäisi touhottaa? Vapaapäivät on lepäämistä ja palautumista varten.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.